„Pentru anul curent, pe fondul unei ușoare creșteri economice, urmărim să ne consolidam business-ul și parteneriatele- atât cu fermierii, cât și cu industria procesatoare – urmând o politică prudentă și  concentrându-ne o bună parte din atenție asupra celor noi trei linii de business lansate anul trecut,” spune Robert Arsene, director general.

Divizia Distribuție a realizat 34% din cifra de afaceri a Grupului și a marcat o creștere proprie de 29%, dintre produsele distribuite (semințe, îngrășaminte și produse fitosanitare) cea mai mare creștere realizând-o îngrășamintele. De altfel, anul trecut, cota de piață a diviziei Distribuție a crescut cu 8%, ocupând locul al doilea pe piața de distribuție inputuri conform studiilor realizate de Kleffmann, numărul fermierilor-clienți ajungând în 2010 la 2.300, spun reprezentanții companiei.

Divizia Cereale a înregistrat la rândul său o creștere importantă a cifrei de afaceri în 2010, comparativ cu 2009, respectiv de 63%, ceea ce reprezintă 59% din cifra de afaceri a Grupului. “Evoluția s-a datorat atât dezvoltării portofoliului de clienți și măririi volumului de achiziții, cât și creșterii prețurilor produselor agricole”, a precizat Robert Arsene.

Afacerile Grupului Agricover s-au dezvoltat, anul trecut, în toate regiunile României; astfel, față de anul precedent, în 2010, cea mai mare creștere a vânzărilor a fost marcată pe regiunea Banat-Crișana, respectiv 53%. În ceea ce privește achizițiile de cereale, cea mai mare creștere a volumelor de cereale achiziționate față de 2009 a fost în zona de Sud a României (Muntenia și Oltenia), cu peste 21%.
Între serviciile integrate furnizate de Grupul Agricover fermierilor, finanțarea ocupă un loc din ce în ce mai important, așa încât anul trecut compania Agricover Credit IFN a marcat o creștere a plasamentelor de 84%.

De altfel, extinderea gamei de servicii integrate oferite fermierilor a fost o direcție de acțiune și în 2010, conducând la lansarea diviziei de distribuție de motorină. „În 2011, avem planuri ambițioase pentru divizia de motorină, aceasta având prevazută o creștere semnificativă a cifrei de afaceri în acest an, astfel încât să ajungă la cca 8-10% din cifra de afaceri a Grupului», a precizat Robert Arsene.  

Tot anul trecut și-au început activitatea Agricover Vet (distribuție de ingrediente premium pentru furaje, suplimenţi alimentari etc) și Agricover Food (comerț cu animale vii, comerț cu carne etc).

Lansată în 2009, Agricover Bulgaria a înregistrat în 2010 – primul său an de activitate – o evoluție bună, în contextul unei piețe foarte dificile pentru un competitor extern: o cifră de afaceri de patru milioane lei, cu un portofoliu de clienți de peste 70 de ferme mari. Planurile pentru anul curent sunt de asemenea ambițioase: dublarea cifrei de afaceri, diversificarea portofoliului de produse, extinderea activităților etc.