Gheorghe Răcaru,director general al Romstrade Group, a declarat pentru Capital că traficul de pasageri estimat pentru prima fază a proiectului este de două milioane de persoane, adică puţin mai mult decât traficul înregistrat anul trecut pe aeroportul Băneasa (1,6 milioane de pasageri ce au plecat de pe acest aeroport). Potrivit lui Răcaru, autogara aeroportului va fi de 40.000-45.000 de metri pătraţi, din care 15% va reprezenta zona de magazine şi cafenele. Managerul a precizat că noul aeroport va avea 10-14 porți de îmbarcare cu acces la burduf, zonă de parcare, turn de control, o singură pistă de 3.200 de metri etc.

În prezent, investiţia lui Nelu Iordache, patronul Blue Air, reprezintă achizitia a 300 de hectare de teren, respectiv studiile de fezabilitate efectuate, alte cercetări etc. ”Căutăm investitori, dar vrem să păstrăm controlul pachetului de acțiuni” a spus Gheorghe Răcaru. Potrivit managerului, investiția în acest aeroport vizează trei faze. ”Sunt mai multe valori care au fost puse pe masă. Noi estimăm că investiția pentru faza finală va fi de 200-220 de milioane de euro. Prima fază va necesita o investiție de 100-120 de milioane de euro”, adaugă Răcaru.
Se zboară mai ieftin

Potrivit lui Gheorghe Răcaru, taxele de aeroportul de la Adunații Copăceni vor fi mai mici decât pe Otopeni sau pe aeroportul din Cluj-Napoca. Mai mult, o linie expres de transport în comun va fi disponibilă pe aceea ruta odată ce aeroportul va fi dat în funcțiune. ”Cred că până la inaugurare vor mai fi puse la dispoziția pasagerilor încă 1-2 linii de transport în comun”, spune managerul.