Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a afirmat, joi, că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pune bazele infrastructurii din România pentru următorii ani, fiind propusă suma de 9 miliarde de euro pentru acest domeniu, transmite Agerpres.

„Astăzi, Guvernul României, prin Planul Naţional pe care îl lansează spre consultare publică, pune bazele dezvoltării infrastructurii din România pentru următorii ani. Apreciez foarte mult că o treime din fondurile alocate României prin acest mecanism de redresare economică vor merge către Transporturi. E o decizie pragmatică şi această decizie va duce la rezolvarea unei probleme care frânează dezvoltarea noastră economică de foarte mulţi ani. Peste 9 miliarde de euro propuneţi pentru reţeaua noastră de drumuri şi cale ferată, mobilitate urbană şi foarte important spre un sistem de transport mai sustenabil, mai rezilient şi mai eficient. Pandemia ne-a arătat importanţa infrastructurii esenţiale europene şi necesitatea unui sistem de transporturi puternic şi rezistent. Transporturile sunt coloana vertebrală a economiei şi a devenit acest lucru foarte clar în timpul acestei crize”, a spus Vălean, într-o intervenţie online la evenimentul de lansare în dezbatere a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Ea a încurajat toate statele membre UE să prevadă fonduri consistente pentru transporturi în planul lor de redresare.

„Trebuie folosită această oportunitate pentru a creşte performanţa sistemelor de transport, pentru a investi în digitalizarea lor, în implementarea de noi tehnologii şi pentru a scădea emisiile de gaze cu efect de seră produse de transport”, a afirmat Vălean.

Aproape 30 de miliarde de euro pentru Mecanismul de interconectare al Europei

Comisarul european a anunţat că în decembrie va lansa Strategia pentru mobilitate a UE, indicând că Guvernul român a prevăzut în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă implementarea de sisteme de trafic inteligent, folosirea de materiale ecologice la construcţia şoselelor, infrastructură de reîncărcare pentru maşinile electrice, investiţii în calea ferată, metrou şi mobilitate urbană.

„Investiţiile în Transporturi sunt necesare dincolo de fondurile pentru redresare economică, de aceea vă încurajez şi vă ofer tot sprijinul Comisiei Europene în a accesa toate oportunităţile şi instrumentele de finanţare care vor apărea în Cadrul financiar multianual, sper să existe o utilizare foarte bună a acestor fonduri pentru că avem nevoie de toate dintre ele şi am să menţionez numai puţin de 22,9 miliarde de euro care sunt în Mecanismul de interconectare al Europei”, a mai spus Vălean.

La rândul său, europarlamentarul Siegfried Mureşan, negociator PNRR, a afirmat că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă respectă toate priorităţile stabilite la nivel european.

El a arătat că până în prezent şase state membre UE şi-au prezentat public planurile de relansare şi rezilienţă – Franţa, Spania, Portugalia, Grecia, Cehia şi România.