Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Humor, însoţit de peste 20 de specialişti şi oficiali din cadrul Poliţei Rutiere, au inspectat pe tronsonul închis al autostrăzii Sibiu – Orăștie, între nodurile rutiere Sălişte şi Cunţa.

La finalul inspecției și a unei ședințe maraton privind analiza testelor și lucrărilor axecutate, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor a declarat că acum poate vorbi la trecut de groapa de la Cunța.

“Am finalizat lucrările la Orăștie – Sibiu în regie proprie. A fost un proiect care ne-a pus la încercare, dar care a demarat o nouă abordare a proiectelor pe care le avem în perspectivă. (…). Acum pot vorbi la trecut de „groapa” de la Cunța, un proiect de care, la început, am fost șocat, indignat și, mai apoi, determinat să-l finalizez. Când am început acest proiect pentru cei mai mulţi dintre noi a fost un act de curaj, o provocare. Acum când l-am terminat mi se pare un act de normalitate: am finalizat un proiect despre care s-a crezut că este sortit eșecului”, a explicat Cătălin Homor. Potrivit șefului CNAIR, cu acest proiect s-a demarat un amplu proces de reorganizare şi reformare a CNADNR-ului.
“Cu acest proiect am început să funcţionăm într-un sistem unitar, diminuând distanţa dintre cei din Central şi cei din teritoriu.  Am început un drum şi ceea ce este cel mai important este să se continue acest drum cu proiecte noi, de anvergură. Acest mod de implementare a proiectelor dă posibilitatea dezvoltării infrastructurii rutiere şi este un mod de a sancţiona eventualii constructori neserioşi”, a precizat Homor.  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că  lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu se redeschide după ce comisia de inspecție tehnică, împreună cu reprezentanți ai Poliției Rutiere, au inspectat lucrările executate pe sectorul cuprins între km 60+500 – km 60+600. “Au fost verificate testele efectuate de către CESTRIN cu echipamente specializate privind capacitatea portantă, rugozitatea și planeitatea sectorului de autostradă Cunța – Săliște. La fazele determinante pe timpul execuției lucrărilor de remedire a participat și Inspectoratul de Stat în Construcții, conform legislației în vigoare. De asemenea, având în vedere problemele identificate în execuția acestui lot de către antreprenorul cu care a fost reziliat contractul, compania a decis expertizarea întregului lot III, Orăștie – Sibiu. În prezent procedura de achiziție a expertizei este în desfășurare, traficul va fi reluat, fără restricții, cu respectarea Codului Rutier”, potrivit unui comunicat al CNADNR. 

Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, inaugurat în noiembrie 2014, a fost închis traficului rutier, din septembrie 2015, între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanţii CNADNR spunând că problemele au apărut din cauza execuţiei necorespunzatoare a lucrărilor.