Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Retail

Achiziţiile online direct de pe telefonul mobil s-au dublat în 2017

Autor: | | 0 Comentarii | 115 Vizualizari

Piața de comerț electronic a avut creșteri importante în ultimii ani, pentru anul 2020 fiind estimată o valoare de 5 miliarde de euro. Românii cumpără orice: de la mâncare, până la îmbrăcăminte și cosmetice. Ca tendință, reprezentanții magazinelor online spun că telefonul mobil a devenit tot mai des folosit pentru astfel de achiziții. De exemplu, anul trecut, în unele cazuri, comenzile pe mobile aproape că s-au dublat.

”Fashion Days este printre puţinii jucători care pot creşte atât de accelerat încât să forţeze piaţa. Există un potenţial foarte mare de creştere. De altfel, acesta şi este obiectivul principal: să creştem foarte mult”, declara Robert Berza, manager al FashionDays, în urmă cu un an, într-un interviu pentru Capital. De atunci, piaţa de comerţ online a crescut foarte mult, ajungând astăzi la o valoare de circa 2,8 miliarde de euro, potrivit reprezentanţilor din piaţă.

”Pentru anul 2020 este estimată aproape o dublare, respectiv 5 miliarde de euro. Tehnologia influenţează comportamentul de consum. Site-urile, în general, se transformă dintr-o destinaţie de cumpărături într-una de informare”, a spus şi Florin Filote, director eMag Marketplace. Aşa că, fie că şi-au dorit, fie că nu, companiile care, în ultimii ani, au investit doar în magazine fizice, au fost obligate de piaţă să pună la punct strategii pentru dezvoltarea din online.

Un studiu prezentat de Robert Berza arată că prima sursă de informare a iubitorilor de shopping nu mai este Google, ci magazinele online. ”În cazul segmentului de fashion, 27% dintre clienţi se informează online, iar restul de 73% offline. Iar ca decizie de cumpărare, online reprezintă 30% din cei 27%. Pentru noi, aici este provocarea: să creştem acel 27% şi, astfel, se va cumpăra mai mult în online”, punctează Berza. 

De altfel, compania a introdus, în ultimul timp, tot felul de servicii pentru a creşte vânzările. De exemplu, comenzile pot fi livrate acum chiar în aceeaşi zi pentru clienţii din Bucureşti, în timp ce clienţii din Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov sau Constanţa pot primi comenzile a doua zi dacă acestea sunt plasate până la miezul nopţii.

De asemenea, o altă facilitate se referă la livrarea prin intermediul Oficiilor Poştale sau în showroom-urile eMag.

”Românii care îşi achiziţionează articolele online sunt tot mai atraşi de ideea de a-şi face singuri programul, iar livrările în Oficiile Poştale şi în showroom-uri le oferă exact această flexibilitate de care au nevoie. În oraşele unde există showroom-uri eMag, de exemplu, 33% dintre clienţi au preferat această variantă pentru a returna comenzile, iar în aproximativ 90% dintre situaţii, reuşim să returnăm suma aferentă în maximum 7 zile”, adaugă Robert Berza.

În altă ordine de idei, acesta spune că achiziţiile pe mobile au crescut foarte mult, iar în prezent, 65% dintre vizite provin de pe dispozitive mobile. Clienţii au plasat de circa două ori mai multe comenzi în 2017 faţă de 2016 (72% din total) de pe telefonul mobil. De asemenea, în topul cumpărăturilor online se află tricourile, încălţămintea sport şi bluzele.  

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.