Grupul AAA Auto a vandut in primele sase luni ale anului in curs 35.400 de masini, conform rezultatelor preliminare ale grupului. In pofida tendintelor nefavorabile de pe piata auto globala, compania a reusit sa se mentina pe linia de plutire.

Numarul masinilor vandute in primul semestru a scazut cu 9% fata de perioada similara a anului trecut, in cele cinci tari in care este prezent grupul. Vanzarile din perioada ianuarie-iunie au fost profund influentate de pretul petrolului ajuns la un pret maxim instoric.

AAA Auto a vandut in Romania doar 840 de masini in primele sase luni, fata de peste 1.200 in perioada similara a anului trecut, in scadere cu 34%.

Unul dintre principalele motive ale scaderii vanzarilor la nivel de grup a fost si miscorarea numarului de masini comercializate in Cehia cu 18%, in condictiile in care aceasta tara acopera 55% din vanzarile companiei. Astfel, AAA Auto a vandut 19.420 de masini in Cehia.

“De regula vanzarile din al doilea trimestru sunt cele mai puternice, insa pentru noi au fost cele mai scazute” a declarat Anthony James Denny, CEO-ul AAA Auto. “Se pare insa ca acelasi trend a fost inregistrat pe intreaga piata auto, conform partenerilor nostri. Scaderile semnificative au fost inregistrate in luna mai” a mai adaugat acesta.

In Slovacia AAA Auto a vandut in primul semestru 8.880 de masini, acelasi numar ca si in perioada similara a anului 2007, dintre care 4.382 de automobile au fost vandute in al doilea trimestru, in scadere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile pe piata din Ungaria au crescut in ultimele sase luni cu 37%, pana la 4.290 de automobile.

Divizia din Polonia, care a fost inchisa la finele lunii iunie, a inregistrat vanzari de 1.970 de autoturisme de la inceputul anului, un numar egal cu cel inregistrat in urma cu un an. Grupul ceh a inchis aceasta filiala din cauza pierderilor inregistrate acolo.

Sursa: portfolio.hu