“În ciuda condiţiilor meteo nefavorabile din multe regiuni mai ales în judeţele din partea de est a ţării, prima zi de recensământ s-a desfăşurat conform graficului de lucru pentru marea majoritate a celor cca 30.000 de recenzori, 5.000 recenzori şefi şi 3250 coordonatori, implicaţi în operaţiune”, se arată într-un comunciat de presă al Institutului Naţional de Statistică.
La Centrul de contact realizat cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, pentru soluţionarea în timp real a problemelor recensământului, s-au înregistrat în prima zi peste o sută de solicitări.
Apelurile telefonice sau prin e-mail au privit o arie largă de întrebări de natură metodologică, organizatorică şi generală, ele venind atât din partea personalului de recenzare, recenzori şefi şi coordonatori, dar şi din partea unor persoane particulare.
Finanţat din fonduri europene,  Centrul de contact funcţionează cu participarea tuturor operatorilor de telefonie fixă şi mobilă din ţară, cu un program de apel la numărul de telefon 1741 în reţelele Vodafone, Orange şi Cosmote şi  021.9201 în reţeaua Romtelecom, prin fax la 021.318.18.73 (între orele 8.00 – 20.00) şi e-mail: [email protected] ( 24 de ore din 24).
Centrul de contact va fi disponibil până la sfârşitul anului 2011: în perioada 2 decembrie 2010- 31 ianuarie 2011, pentru monitorizarea operaţiunilor de culegere a datelor, iar în perioada 1 februarie- 31 decembrie 2011, pentru monitorizarea prelucrării informaţiilor culese.
Operatorii, selectaţi dintre experţii direcţiei de specialitate din Institutul National de Statistică sunt pregătiţi pentru toate întrebările legate de organizarea, desfăşurarea şi scopurile Recensământului General Agricol.
Recensământul General Agricol este o cercetare statistică. Datele culese au un caracter confidenţial garantat prin lege şi pot fi folosite exclusiv în scopul prelucrării statistice.
Primele rezultate (provizorii), vor fi disponibile în luna iunie 2011.