În jur de 60% dintre românii care beau cafea preferă să servească acest produs acasă, în timp ce doar 40% aleg să consume cafea în afara casei.

Criza economică i-a determinat pe românii care consumă cafea să opteze pentru a o prepara acasă întrucât este mai ieftin, a spus Avi Ben Baruch, directorul general adjunct al companiei Strauss România.

El a precizat că pentru cafeaua premium optează numai 2-3% dintre români, în timp ce la nivel european procentul este de 10%.

Anul acesta va fi unul greu pentru piaţa cafelei, Baruch estimând că în cel mai bun caz aceasta va stagna la valoarea înregistrată anul trecut, la valoarea de 300-350 milioane euro.

„Cel mai bun an a fost 2008, apoi în 2009 s-a înregistrat o stagnare a pieţei, dar pentru anul acesta ne aşteptăm la o scădere. Credeam că în 2010 va fi o revenire a pieţei, dar nu a fost aşa pentru că economia românească a continuat să scadă, plus că este şi un efect psihologic datorat declaraţiilor politice care duc la o orientare a consumului către produse ieftine în ideea de a face economii”, a mai spus Avi Ben Baruch.

Piaţa va reveni la nivelul anului 2008 abia peste doi ani

El estimează că scădere cu până la 10% a afacerilor în 2010 comparativ cu anul 2009, când a înregistrat o cifră de afaceri de 80 milioane euro pe fondul orientării consumatorilor către sortimentele de cafea ieftină.

Oficialul companiei a adăugat că cel mai bun an din punct de vedere al afacerilor pentru compania Strauss România a fost anul 2008, adăugând că speră să atingă acelaşi nivel al vânzărilor în circa doi ani de zile.

Compania Strauss România, prezentă pe piaţa din România din 1994, face parte din Grupul Strauss, cu activitate în producţia de băuturi şi alimente. Compania este cotată la Bursa de Valori din Tel Aviv.