Aceste volume de vânzări sunt departe de vârful din 2007, când în România au fost comercializate peste 360.000 de autoturisme şi vehicule comerciale, însă, în contextul în care afacerile din sectorul auto au fost în scădere continuă în ultimii şase ani, rezultatele din 2014 reprezintă un balon de oxigen pentru industria auto, chiar dacă, la nivelul operatorilor din piaţă, afacerile nu simt un reviriment la fel de puternic pe cât arată aceste cifre de vânzări.

Potrivit APIA, pentru recuperarea investiţiilor efectuate în anii premergători crizei, dar şi pentru stabilizarea afacerilor din sectorul distribuţiei de autovehicule, este necesar ca evoluţia să continue pe aceleaşi coordonate, astfel încât să se ajungă în circa trei ani la jumătatea volumului din 2007, respectiv 180.000 unităţi.

Ultimele date publicate de APIA vizează situaţia vânzărilor după 11 luni din 2014, care arată un număr neîntrerupt de 17 luni consecutive (din iulie 2013) de creştere a pieţei auto locale faţă de lunile similare din anul precedent.

Piaţa auto din România a consemnat, în primele 11 luni din 2014, o creştere de 24,1%, comparativ cu datele raportate în aceeaşi perioadă de anul anterior, în timp ce producţia naţională de autovehicule a scăzut la 363.905 de autovehicule. Producţia naţională de autovehicule a scăzut, în intervalul ianuarie – noiembrie, cu 3,5% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, cele mai multe maşini (86,5%) fiind produse de Dacia, respectiv 314.719 unităţi. În primele 11 luni ale anului, Ford a produs în România 49.178 de unităţi (13,5% din total), iar Roman Braşov 5 unităţi.

Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (160.769 unităţi, dintre care 18.303 în luna noiembrie), urmată de Dacia Logan (73.652 unităţi, din care 4.885 unităţi în noiembrie), Ford B-MAX (49.178 unităţi, din care 3.302 în noiembrie), Dacia Sandero (42.006 unităţi) şi Dacia Logan MCV (38.292 unităţi).

În ceea ce priveşte exporturile, Dacia Duster rămâne în top, după 11 luni, cu 152.352 unităţi, urmat de Logan cu 62.253 unităţi şi Ford B-MAX cu 48.979 unităţi. La nivelul lunii noiembrie, au fost exportate 33.727 unităţi, ceea ce face ca, în perioada ianuarie-noiembrie a.c., să se consemneze un export total de 335.649 unităţi, mai mult cu 0,4% faţă de perioada similară din anul anterior.

După primele 11 luni din acest an, volumul total al vânzărilor de autovehicule a ajuns la 92.512 unităţi, în creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2013, cu 24,1%. La nivelul lunii noiembrie, s-a înregistrat un volum total de 9.396 autovehicule, dintre care 7.695 autoturisme, cu 14,5% mai mult decât în luna similară din anul anterior.

La autoturisme, topul pe mărci este condus de Dacia, cu 25.168 unităţi vândute (32,9% din total), urmată de Volkswagen (7.997 unităţi/10,5%), Skoda (7.272 unităţi/9,5%), Renault (5.299 unităţi/6,9%), Ford (5.256 unităţi/6,9%) şi Opel (3.362 unităţi/4,4%).

Pe segmentul modelelor, Dacia Duster a fost cel mai bine vândut model în luna noiembrie, urmat de Dacia Logan (locul 1 după 11 luni), Dacia Sandero (locul 3 după 11 luni), Ford Fiesta (locul 6 după 11 luni) şi Skoda Octavia (locul 4 după 11 luni).

În funcţie de tipul de combustibil, ponderea motoarelor diesel este de 55,7%, în creştere faţă de 2013, când aceasta era de 53,3%. De asemenea, se menţine numărul de 8 mărci, respectiv 7 modele din primele 10 care au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste ponderea medie a vânzărilor totale (55,7%), unele modele având ponderi ale motorizării diesel care depăşesc 75% din vânzările totale ale respectivului model.

În iulie 2014, Dacia a marcat 15 ani de la privatizare. De la intrarea sa în grupul Renault, în 2 iulie 1999 (data semnării contractului de privatizare), Dacia a devenit un actor major al economiei româneşti. Astăzi, Dacia este cel mai mare exportator al României şi compania cu cea mai mare cifră de afaceri din ţară.

În cifre, prezenţa Renault în România înseamnă 17.000 angajaţi (din care 31% sunt femei), 2,3 miliarde de euro investiţii, 4,48 miliarde de euro cifra de afaceri în 2013, 2,9% din Produsul Intern Brut al României, 130.000 de locuri de muncă generate în industria auto (peste 1.500 de furnizori implantaţi în România).

La finalul anului, Asociaţia Presei Auto din România a ales noul Opel Corsa ca 'Maşina Anului 2015 în România'. Noul Opel Corsa a primit cel mai mare punctaj din partea juriului format din jurnalişti – 206 puncte, urmat la mare distanţă de VW Passat – 146 puncte şi Ford Focus – 107 puncte. În finala competiţiei au fost selectate zece modele de automobile, iar criteriile de departajare au vizat designul, manevrabilitatea, noutăţile tehnice, confortul, securitatea, consumul, preţul, relevanţa pentru piaţa românească şi imaginea de marcă.AGERPRES