Un proiect important pentru Albalact în ultimul an a fost dezvoltarea portofoliu de brânză de vaci sub brand-ul Rarăul, pentru care compania a făcut investiții noi în fabrica Rarăul din Câmpulung Moldovenesc, potrivit unui comunicat remis presei.

Extinderea de portofoliu a adus compania Albalact pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci (conform datelor A.C. Nielsen, Septembrie 2013).

În toamna acestui an, tot cu brand-ul Rarăul, Albalact a intrat și pe segmentul ”ready meal” și a lansat Rarăul MBS – mamaliguță cu brânză de vaci și smântână, mâncarea tradițională a românilor..

Extinderea continuă și în categoria iaurt a propulsat Albalact în topul primilor 3 producători de iaurt din România (conform datelor A.C. Nielsen, Septembrie 2013). Zuzu Bifidus Snack este ultimul produs lansat de Albalact anul acesta și completează portofoliul de iaurt al brand-ului Zuzu.

Albalact a adus pe piață în ultimul an și un brand nou. Fruzu este cel mai tânăr brand al companiei și creează o nouă categorie în piața iaurturilor cu fructe din România: iaurtul cu topping de fructe într-un ambalaj unic.

Albalact este unul dintre primii trei producători de lapte și produse lactate din România și cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Rarăul. Albalact deține și pachetul majoritar de acţiuni (99,01%) al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc, specializată în domeniul producţiei de brânzeturi, sub brandul omonim Rarăul.

În prezent, Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu o cotă de piață de 29.5% în valoare, dar este lider și în total piață de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat), cu o cotă de piață de 21.1% în valoare, în septembrie 2013. Albalact este de asemenea lider de piață pe segmentul untului de masă, cu brandul omonim De Albalact și pe segmentul smântână, cu tot brand-ul De Albalact.

Principalii competitori ai Albalact sunt  Lactalis și Hochland.