Francois-Melchior de Polignac, directorul executiv al Carrefour România, spune că cele două mărci proprii – No. 1 şi Carrefour Discount – nu se vor canibaliza, pentru că nu sunt niciodată prezente cu acelaşi produs. În prezent, sub brandul Carrefour Discount se comercializează doar o băutură energizantă. „Ponderea vânzărilor de energizante în categoria băuturi este, deocamdată, foarte mică, de 1,35%“, spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour, explicând că, în cazul celor două mărci proprii de energizante (Carrefour şi Carrefour Discount), vânzările „au rămas relativ constante faţă de anul trecut“.

Sub brandul Carrefour Discount, lansat în Franţa, în mai 2009, sunt comercializate în jur de 400 produse, dintre care 80% sunt produse alimentare.

În total, mărcile proprii ale Carrefour (Carrefour Discount, TeX, No. 1, Carrefour Home sau Reflets de France) aduc 12% din vânzârile retailerului. Recesiunea e o circumstanță favorizantă pentru mărcile private: prețurile acestora, care sunt cu până 20% mai mici decât ale producătorilor care vând sub brand propriu, fac să pălească argumente precum lipsa lor de notorietate ori impresia că un produs cu ambalaj mai modest are o calitate mai slabă.

În 2011 Carrefour a înregistrat în Romînia o cifră de afaceri de 1,07 mld. euro.

OFENSIVA MĂRCILOR PRIVATE

Un scenariu optimist arată că și în România cel puţin două miliarde de euro se vor muta în următorii doi –trei ani de la brandurile producătorilor la mărcile proprii ale retailerilor. Faptul că, în 2012 acestea au atins deja pragul de un miliard de euro, adică 12%-14% din comerţul modern – confirmă scenariul. Media în statele europene este de peste 23%. Atuurile mărcilor private rămân prețul mai mic cu până la 20% față de mărcile producătorilor și faptul că sunt girate de brandurile consacrate ale retailerilor.