AOAR a solicitat privatizarea prin creşterea capitalului companiilor vizate, prin emiterea de acţiuni noi, sprijinind în acest fel strategia investiţională a acestor companii. Conform discuţiilor informale avute de reprezentanţii AOAR cu delegaţia FMI din România, a rezultat ca nu a fost impusă metoda de privatizare prin vânzarea unor pachete de acţiuni, soluţia de privatizare fiind o opţiune a Guvernului României, potrivit AOAR.

Astfel, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România se declară public împotriva privatizării companiei CFR Marfă prin vânzarea pachetului de acţiuni, în condiţiile în care Comisia Europeană a aprobat la 30 ianuarie 2013 ‘un compromis’ care permite unor ţări ca Germania şi Franţa să menţină holdingurile feroviare (infrastructura căilor ferate, transport pasageri şi transport marfa) chiar şi după anul 2019.
”Susţinem continuarea procesului de privatizare prin adoptarea unor soluţii care să garanteze dezvoltarea afacerilor şi nu doar valorificarea unor active importante la fier vechi aşa cum este de presupus că se va întâmpla cu vagoanele şi locomotivele aflate în proprietatea CFR Marfă, similar multor cazuri anterioare de privatizări superficiale sau chiar frauduloase”, spun reprezentanții AOAR.