Asociaţia producătorilor chinezi de automobile a anunţat vineri că în 2012 vânzările totale de autovehicule (incluzând autoturisme, camioane şi autobuze) au crescut cu 4,3% până la 19,3 milioane de unităţi. Vânzările de autovehicule de pasageri au crescut cu 7,1% până la 15,5 milioane unităţi. Comparativ, în luna iulie a anului trecut, Asociaţia estima că în 2012 vânzările totale de autovehicule vor înregistra o creştere de 5-8%, depăşind pragul de 20 de milioane de unităţi.
În ultimii doi ani, vânzările de autovehicule în China au încetinit semnificativ faţă de creşterea de 32% înregistrată în 2010, pe măsură ce oraşe precum Beijing şi Guangzhou au restricţionat achiziţiona de noi vehicule pentru a reduce poluarea şi ambuteiajele. În plus, vânzările de autoturisme au scăzut în mod neaşteptat în luna septembrie după ce demonstraţiile anti-japoneze au afectat vânzările de autoturisme marca Toyota Motor Corp şi Nissan Motor Co.
Pentru acest an, Asociaţia producătorilor chinezi de automobile estimează că vânzările de autovehicule vor creşte cu 7%, 2013 urmând să fie al treilea an de creştere cu o singură cifră. În schimb, vânzările de autoturisme vor înregistra o creştere uşor mai mare, 8,5%, a declarat adjunctul secretarului general al Asociaţiei producătorilor chinezi de automobile, Shi Jianhua.
Chiar şi aşa China, ţară care a fost responsabilă pentru o treime din autoturismele vândute la nivel global în ultimii cinci ani, oferă constructorilor auto oportunităţi imense ca urmare a extinderii casei mijlocii. Potrivit firmei de consultanţă Booz & Co, vânzările de autovehicule de pasageri în China ar urma să treacă de 20 de milioane de unităţi în anul 2020, fiind responsabile pentru 60% din vânzările totale în regiunea Asia-Pacific. (Sursa: Agerpres)