Petrolul Brent, tranzacționat la Londra, a suferit retrageri de aproape 7% în ultimele două săptămâni. Piețele au reacționat la estimările mai slabe privind creșterea în economia globală, încetinirea fiind confirmată în trimestrul al treilea în China, al doilea consumator mondial de țiței. Conflictul cu Iranul nu a mai părut o amenințare iminentă și a motivat astfel lichidarea unor pariuri asociate riscului blocării celei mai importante rute de transport maritim, accentuând forțele gravitaționale asupra petrolului.
Totuși prețurile erau pe 24 octombrie încă cu 10,4% mai ridicate față de 1 iulie, deși cu 0,5% sub cele de la începutul anului. În pofida declarațiilor belicoase, Iranul resimte tot mai dur povara sancțiunilor internaționale asupra populației. Un eventual conflict ar putea fi evitat, în logica curentă, ceea ce ar permite o detensionare suplimentară a prețurilor.
Politica de susținere a Fed prin introducerea de bani în sistemul financiar limitează  însă deprecierea posibilă a petrolului, datorită stimularii cererii în economia reală, și a temerilor de inflație viitoare (cu efect favorabil asupra prețului). Alegerile din SUA sunt un factor esențial, al căror rezultat va impacta piețele financiare, inclusiv mărfurile și petrolul, în special: o victorie republicană ar crește riscul unui conflict militar și ar injecta energie cumpărătorilor.
Prețul petrolului este unul din factorii de influență asupra prețului benzinei, alături de dinamica leului în fața dolarului american. Dolarul american a câștigat în fața leului românesc 4,87% de la începutul acestui an până pe 24 octombrie. Leul se tranzacționează însă, aproximativ în aceeași zonă ca și la 1 iulie. Până la finalul anului, ținând seama de balanța actuală a riscurilor, leul ar putea pierde teren moderat în fața Euro, care la rândul sau poate avea un parcurs volatil în fața dolarului american.
Cumulând factorii de influență, leul ar putea înregistra o depreciere moderată versus dolarul american, presând cursul înspre regiunea 3,65. Scăderea anticipată de aproximativ 4% a leului ar trebui să fie compensată de o ieftinire similară a țițeiului pentru a nu induce o scumpire a carburanților.
Pentru săptămânile următoare, ținând seama de scăderea țițeiului și relativa stabilitate a cursului, ar fi de așteptat ca prețul carburantului să cunoască o contracție de aproximativ 2-3%. Iar pe termen mediu lunile următoare ar putea aduce cel puțin o mișcare laterală a prețului benzinei, însoțită de presiune ascendentă în contextul în care tensiunile geopolitice reaprind interesul speculativ pentru petrol.