Cele 14 misiuni economice au avut ca scop promovarea firmelor româneşti în domenii precum construcţii industriale şi civile, construcţii de drumuri şi poduri, construcţii de locuinţe – în Kurdistan (Erbil şi Suleymaniyah şi Iraq); industria de electronice şi software – în Brazilia (Porto Alegre şi Rio de Janeiro), şi în Norvegia (Bergen, Stavanger şi Oslo); construcţii navale – în Coreea de Sud (Seul şi Yeosu); construcţii de maşini, echipamente industriale, piese şi părţi componente auto – în Tunisia (Bizerte şi Tunis) şi în Maroc – (Tanger şi Rabat).

Tot în perioada menţionată, MECMA a organizat participarea companiilor româneşti la 10 târguri şi expoziţii internaţionale, cum ar fi Expoziţia permanentă cu caracter general din cadrul Centrului Expoziţional Sharjah – Emiratele Arabe Unite; Expoziţia Internaţională ‘London International Wine&Spirit’, Londra – Marea Britanie, în domeniul producţiei de vinuri sau la Târgul Internaţional ‘Posidonia’ Atena – Grecia, în domeniul construcţiilor navale.

‘Activitatea de promovare pe plan extern a fost concentrată pe sectoarele cu pondere mai mare la export (construcţii de maşini, industria electronică şi electrotehnică, industria alimentară, industria navală, mobilă) şi produsele cu valoare adăugată ridicată. S-a acţionat, totodată, pentru consolidarea participării unor sectoare emergente la Programul de târguri: componente auto, agricultura ecologică, protecţia mediului, IT, design’, se arată în comunicatul citat.
Sursa: Agerpres