„În prezent, piaţa de training este estimată la o valoare de 15-20 milioane de euro, iar companiile pun accentul pe trainingurile pentru dezvoltarea profesională şi creşterea performanţei, dar sunt solicitate şi cursuri de instruire de calificare, recalificare şi perfecţionare pentru diferite profesii susţinute prin fonduri europene”, a declarat Bogdan Florea, directorul general al Trenkwalder, una dintre cele mai mari companii de recrutare din România, după cifra de afaceri din 2010.
Numărul de angajaţi care participă la trainingurile solicitate diferă în funcţiile de nevoile de instruire a fiecărei companii şi este, de obicei, stabilit prin intermediul unei analize preliminare realizată de echipa de consultanţi din partea Trenkwalder. În urma stabilirii acestor nevoi, pot fi implicaţi în programele de training toţi angajaţii companiei sau numai anumite echipe manageriale.
În context, nevoia de angajaţi motivaţi şi bine pregătiţi îi determină pe angajatori să apeleze la programe specializate care să determine o performanţă mai bună şi un angajament crescut din partea acestora. „În 2012, companiile vor continua să se orienteze către servicii de consultanţă complexe pentru implementarea de sisteme de management al performanţei care vor oferi schimbări profunde în organizaţie. Deşi piaţa de training din România va avea un curs asecendent şi anul acesta, totuşi nu vor fi înregistrate ceşteri majore din cauza efectelor crizei economice care încă mai persistă”, a mai spus Bogdan Florea.
Trenkwalder are nouă filiale la nivel local, cu 70 de consultanţi şi venituri consolidate de 20 de milioane de euro în 2010 (Trenkwalder şi Trenkwalder Sobis). Compania oferă servicii de consultanţă în domeniul HR, training şi cercetare de piaţă. Trenkwalder este prezentă în România din 2006 prin achiziţia companiei locale Sobis Consult.