Un investitor chinez a oferit, vineri, un preţ de doar 10.000 de dolari la licitaţia pentru preluarea aeroportului fantomă din Ciudad Real, regiunea Castilla-La Mancha din sudul Spaniei, care a costat aproximativ 1,1 miliarde de euro pentru a fi construit, transmite Financial Times. Grupul chinez Tzaneen International a fost, de altfel, singurul ofertant pentru preluarea acestui aeroport.

Amplasat la doar 235 de kilometri sud de Madrid, aeroportul din Ciudad Real a fost finalizat în 2009 şi are o pistă de rulare cu o lungime de patru kilometri, suficientă pentru aterizarea unui Airbus A380, precum şi un terminal care poate găzdui 10 milioane de pasageri pe an. Cu toate acestea, operatorul aeroportului, CR Aeropuertos, a dat faliment în 2010 pentru că nu a reuşit să atragă suficient trafic, iar aeroportul Ciudad Real a devenit un exemplu al proiectelor inutile care au aruncat Spania într-o gravă recesiune.

Un purtător de cuvânt de la tribunalul local din Ciudad Real, care a organizat licitaţia de vânzare a aeroportului, a subliniat că, deocamdată, nu este clar dacă acesta va fi preluat de Tzaneen, în condiţiile în care oferta grupului chinez este mult mai mică decât preţul minim de 28 de milioane de euro stabilit de tribunal. În aceste condiţii, termenul limită pentru depunerea de oferte a fost prelungit până în data de 15 septembrie, în speranţa că vor fi depuse oferte mai mari.

Construcţia acestui aeroport a fost susţinută de banca de economii Caja Castilla La Mancha, prima din băncile de economii spaniole care a fost salvată de contribuabili în 2010. Un alt aeroport fantomă spaniol este cel de la Castellon, pe coasta estică a Spaniei, care a costat 150 de milioane de euro şi a fost inaugurat în 2011. Acest aeroport funcţionează încă şi, la începutul acestui an, compania aeriană low-cost Ryanair a anunţat că va înfiinţa aici o bază de operaţiuni.

Sursa: AGERPRES