Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Energie

Vlad Rusnac, Rompetrol Downstream: Actualizăm prețurile carburanților în fiecare zi

Autor: | | 1 Comentarii

Vânzările de carburanți realizate de Rompetrol Downstream în prima parte a acestui an au crescut cu peste 9%, procent mai mare decât cel cu care a evoluat piața totală. Majorarea se datorează unui cumul de factori, conform directorului general al companiei, Vlad Rusnac.

Rompetrol Downstream actualizează preţurile zilnic, însă modificări la pompă sunt realizate la un interval de câteva zile pentru a nu bulversa consumatorul. Preţurile diferă de la o staţie la alta în funcţie de costurile de logistică, cele de operare şi de amplasament, explică Vlad Rusnac, directorul general al companiei.

Capital: Câte staţii aţi inaugurat în acest an şi ce planuri aveţi până la finele acestui an?

Vlad Rusnac: De la începutul anului şi până în prezent am inaugurat patru staţii proprii, iar alte două sunt deja finalizate şi urmează să fie inaugurate în perioada următoare. Până la sfârşitul anului intenţionăm să mai deschidem cinci noi staţii, urmând să ajungem în total la 11 staţii. În afară de acestea, am inaugurat împreună cu partenerii noştri patru staţii în regim de franciză (Partener Rompetrol) şi cinci staţii Rompetrol Express.

 

Capital: Care este perioada de timp necesară deschiderii unei noi staţii, de la depunerea actelor şi până la inaugurare?

Vlad Rusnac: Procesul durează între nouă luni şi doi ani. Construcţia efectivă a staţiei este de doar 90 de zile.

Capital: De ce este un proces atât de lung, care sunt principalele probleme în obţinerea autorizaţiilor?

Vlad Rusnac: Este un proces lung deoarece fiecare teren are specificul său şi sunt diferenţe la nivel de autoritate.

Capital: La ce nivel se ridică investiţiile în deschiderea de staţii noi anul acesta?

Vlad Rusnac: Investiţia va fi de peste 10 milioane de dolari. O staţie e la nivelul unui milion, depinde de locaţie, de tipul staţiei pentru că în tipologia noastră avem trei tipuri de staţii, mari, medii şi mici, depinde de numărul de pompe, de suprafaţă etc, dar foarte mult contează complexitatea terenului. Amortizarea unei astfel de investiţii se realizează în 8-10 ani.

Capital: Care este staţia Rompetrol cu cele mai mari vânzări?

Vlad Rusnac: Cele mai mari vânzări se produc într-o staţie din judeţul Timiş. Mai sunt staţii foarte performante în Iaşi şi Ploieşti.

Capital: Cum au decurs vânzările în primul semestru?

Vlad Rusnac: În primul semestru, am înregistrat o majorare a vânzărilor de carburanţi pe partea de retail de aproximativ 9%, raportat la o creştere a pieţei de profil din România cu circa 6%, conform estimărilor noastre. În segmentul de en-gros am avut vânzări stabile.

Capital: Căror factori se datorează creşterea vânzărilor Rompetrol peste cea a pieţei?

Vlad Rusnac: În ultimii 3-4 ani am trecut printr-un amplu program de rebranding a staţiilor Rompetrol, interior şi exterior. În prezent, cel exterior este finalizat, iar din cel interior au rămas 6 staţii. Pentru acest program s-au alocat în total investiţii de circa 70 milioane de dolari. Un alt impact pozitiv a venit din partea staţiilor noi, pentru că în fiecare an inaugurăm alte staţii, dar şi din dezvoltarea aşa numitului non-fuel retail, adică vânzarea produselor nepetroliere în magazine şi în zonele Gastro. La acestea se adaugă o serie de proiecte de optimizare a operaţiunilor în retail, schimbarea modelului de business şi nu în ultimul rând, politica de marketing.

 

Capital: Care este ponderea produselor non-fuel în vânzările totale?

Vlad Rusnac: Pe partea de produse nepetroliere am crescut masiv pentru că am regândit proiectul. Acum, la nivel de Rompetrol Downstream, gestionăm 109 staţii Hei, care au zonă de shop şi gastro. Ponderea contribuţiei acestora în contribuţia din vânzările totale din retail este de aproximativ 20%, indicator ce a înregistrat o creştere semnificativă în ultimii doi, trei ani. Vânzarea produselor nepetroliere a devenit unul dintre cele mai importante canale de vânzări în Rompetrol Downstream. 

Capital: Cum arată rezultatele financiare ale companiei în primul semestru?

Vlad Rusnac: În prima jumătate a acestui an, am înregistrat 19 milioane de dolari la nivel de EBITDA (profit operaţional) şi 15,6 milioane de dolari profit net. La profitul net suntem cu 1% peste rezultatele din aceeaşi perioadă a anului trecut. Avem rezultate destul de bune şi pe partea de en-gros, în ciuda vremii dificile din ianuarie şi februarie, am compensat acele micşorări de vânzări printr-un program de extindere a bazelor interne  de 9 şi 20 de metri cubi, reorganizarea echipei şi a modului de vânzări.

Capital: Dar pe partea de GPL cum arată vânzările?

Vlad Rusnac: Suntem lideri pe piaţă în ceea ce priveşte GPL. Avem cele 3 staţii de îmbuteliere şi peste 200 de puncte de vânzare GPL auto. În acest an, am lansat un program de rebranding şi modernizare a staţiilor de comercializare a GPL-ului auto, iar efectele s-au resimţit şi în creşterea vânzărilor acestora. De exemplu, unele staţii au înregistrat creşteri de 10-20% după finalizarea acestuia. La fel începem şi un program de parteneriat tip franciză cu proprietarii de skiduri GPL. Pentru noi, e un domeniu pe care vrem să îl dezvoltăm in perioada urmatoare. Vrem să îi dăm un impuls nou acestui canal, pentru că vedem perspective bune în viitor.

 

Capital: Credeţi că vânzările de maşini au avut o contribuţie majoră la rezultatele acestea?

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK