Potrivit informaţiilor companiei, şi operaţiunile derulate în Turcia au raportat un avans de 17% în primele nouă luni ale lui 2016, faţă de primele trei trimestre ale lui 2015. În ceea ce priveşte rezultatele înregistrate în România, creşterea Paravion a fost susţinută de avansul pe segmentele serviciilor adiţionale rezervării de bilete de avion (pachete Premium, asigurări), cu un plus de 200% în primele nouă luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. Şi vânzările de city break-uri au crescut cu 55% în primele trimestre ale anului faţă de intervalul similar al anului trecut, în timp ce vânzările de bilete de avion au avansat cu 45%.

„Am înregistrat o creştere foarte puternică pe zona de mobile, de peste 150% a comenzilor, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Rezultatul s-a datorat atât gradului de utilizare al aplicaţiei de mobil Paravion, ce se dezvoltă organic de la lună la lună, dar şi tendinţei generale de evoluți a pieţei de mobile.  În 2016,  online-ul păstrează dinamica superioară înregistrată în ultimii ani faţă de piaţa tradiţională, iar mobilitatea este un factor decisiv în turismul digital”, declară Remus Vişan, director general al Paravion.

Pe segmentul biletelor de avion, compania a vândut, în primele 9 luni, 320.000 de tichete, iar pentru finele anului estimează 430.000 de bilete comercializate. Potrivit estimărilor, până la sfârșitul lui decembrie, numărul de căutari pe bilete de avion va depăşi 150 milioane. La nivelul pachetelor de vacanţă, situaţia politică din 2016 a creat un trend de schimbare a destinaţiilor preferate români. Astfel, pe charter au câştigat cotă de piaţă Grecia, Spania şi Portugalia. În ceea ce priveşte city break-urile, Parisul şi Istanbulul au coborât pentru câteva luni din preferințele românilor, pentru ca ulterior să se redreseze.

„Dacă ne uităm la   preţuri, observăm că media costurilor unui pachet de vacanţă, fie el  charter sau  city break, s-a păstrat. Turiştii sunt obişnuiţi cu ofertele early booking sau last minute, fluctuaţiile nefiind semnificative de la an la an. Românii au acordat însă o atenţie mai mare la pachetele pe care le achiziţionează, la ce este inclus în acestea, şi la serviciile opţionale de care pot beneficia. Au fost mult mai informaţi, mai dornici să cunoască destinaţia înainte de a achiziţiona pachetul”, explică Remus Vişan.

În ceea ce priveşte segmentul de turişti care au generat cele mai multe vânzări în intervalul ianuarie-septembrie 2016, aceştia sunt cei cu vârste între 25 şi 34 de ani, cu o pondere de 45% în veniturile agenţiei. „Este segmentul de clienţi activi, cu venituri medii şi mari, din mediul urban, cunoscuţi în industrie ca ’free independent travelers’. Sunt turişti obişnuiţi cu mediul online şi ancoraţi la tot ce înseamnă digital şi mobile. De altfel, peste 90% din rezervările de bilete de avion, pachete de vacanţă şi alte servicii de turism adiţionale au fost achitate online cu cardul”, adaugă Directorul General al Paravion. Turiştii cu vârste între 35 şi 44 ani au generat 25% din afacerile agenţiei la 9 luni, iar cei între 18 şi 24 ani au contribuit cu 12% la ponderea vânzărilor de la începutul anului.