Indicatorii financiari ai UniCredit Bank relevă o poziţie echilibrată: rentabilitatea capitalurilor proprii (ROE) a fost 8,3 % la finalul anului 2015, în vreme ce rentabilitatea activelor (ROA) s-a plasat la 0,8%. Raportul între costuri şi venituri s-a situat la 51,1%.
La fel ca în anii precedenţi, banca a analizat atent riscurile efective şi potenţiale, reflectându-le adecvat în nivelul de provizionare. Astfel, provizioanele pentru credite au ajuns la 406,6 milioane de lei (91,5 milioane de euro) la finalul anului trecut. Rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilanţ a fost de 8,9%, iar costul riscului anualizat de 186 bp. Rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrală a obligaţiilor din credite (definiţia EBA*), s-a situat la 14,40%.
Volumul activelor consolidate la 31 decembrie 2015 a totalizat 34,6 miliarde de lei (7,6 miliarde de euro), în creştere cu 6,8% comparativ cu anul precedent. Portofoliul de credite brute (inclusiv finanţările acordate prin leasing) s-a plasat la 23,9 miliarde de lei (5,3 miliarde de euro), evoluţia pozitivă a acestuia fiind susţinută în principal de o creştere cu 7,3% în zona corporate şi cu 11,1% în leasing. Totodată, depozitele clientelei au ajuns la un volum de 17,9 miliarde de lei (3,9 miliarde de euro).
Astfel, UniCredit Bank a continuat să susţină finanţarea economiei româneşti, fiind implicată în finalizarea unor tranzacţii corporate de anvergură pe segmente precum industria de petrol şi gaze, telecom, automotive, servicii, farmaceutice, agribusiness, transporturi. În acelaşi timp, banca a continuat să dezvolte produse şi servicii complexe pentru clienţii corporate – precum produsele şi soluţiile destinate acoperirii riscului de preţ pentru mărfuri şi materii prime sau Angajamentul Bancar de Plată (o soluţie inovatoare de decontare, aliniată celor mai noi tendinţe şi tehnologii din industrie).
În zona de retail, direcţiile de acţiune urmărite de bancă s-au referit la simplificarea produselor şi proceselor pentru a răspunde nevoilor clienţilor (prin lansarea de carduri de credit cu beneficii unice de către UniCredit Consumer Financing, a soluţiilor alternative de economisire, remodelarea produselor legate de contul curent) şi introducerea în piaţă a unor platforme digitale moderne (prin relansarea Online B@anking şi Mobile B@anking).
Segmentul de cofinanţare a proiectelor cu fonduri europene a afişat o evoluţie remarcabilă anul trecut, ultimul an de implementare al perioadei bugetare 2007 - 2013: soldul utilizărilor creditelor de către beneficiarii de fonduri europene a crescut cu 75% în intervalul 31 decembrie 2014 - 31 decembrie 2015. Din totalul facilităţilor destinate acestui segment aprobate în 2015, cea mai mare pondere a înregistrat-o sectorul industrial (Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice) cu circa 40%, urmat de agricultură (Programul Naţional de Dezvoltare Rurală) cu 35%.
UniCredit Leasing îşi menţine poziţia de lider al pieţei de leasing financiar, cu o cotă constantă de 18% în ultimii cinci ani. Volumul noilor finanţări acordate în 2015 a fost de 242,7 milioane de euro iar valoarea de achiziţie a bunurilor finanţate de 294,7 milioane de euro.
În acelaşi timp, UniCredit Consumer Financing a continuat să îşi consolideze poziţia în segmentul creditelor de consum, cu o creştere anuală de 4,5%. La jumătatea anului 2015 compania a lansat carduri de credit, emiţând până la finalul anului peste 26.000, în timp ce rezultatele din activitatea de finanţare la POS au fost anul trecut duble faţă de 2014.
-
La Dubai se deschide un nou, dar deja celebru, hotel plutitor ...
-
-
Bucureştiul a sărit pragul de un milion de angajaţi, iar ...
-
Brandul american Michael Kors şi-a închis primul magazin ...
-
Bătăi de cap pentru antreprenori: Cifrele BNR și FMI pentru ...
-
-
Magazinele H&M caută angajaţi pentru magazinele din toată ...
-
-
-
Factură umflată la energia verde. Zeci de fabrici scutite de ...
-
-
-
Saxo Bank: Trei motive pentru care obligațiunile de Trezorerie ...
-
-
-
Lumea este sufocată de datorii. Tot PIB-ul Chinei, împrumutat ...
-
“Verde” pentru noul stadion Rapid de 27 de milioane de euro ...
-
Compania din Giurgiu care este unică în Europa. Produsele ...