"Într-o lume în care opiniile, credinţele şi sentimentele sunt share-uite pe reţelele de socializare, tinerii îşi doresc ca angajatorii lor să-şi exprime recunoştinţa şi aprecierea faţă de activitatea desfăşurată. Lauda nu trebuie să se limiteze însă doar la cuvinte, aceasta ar trebui să fie exprimată şi prin recompense periodice', a declarat Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.

Potrivit acestuia, dorinţa Generaţiei Z este aceea de a-şi transforma hobby-urile în ocupaţie.

"De aceea, este important ca angajatorii să le ofere poziţii în strânsă legătură cu hobby-urile avute sau să îi ajute pe tineri să ajungă acolo unde îşi doresc. Pentru a se putea dedica, aşteptările tinerilor mai vizează dezvoltarea profesională, mentoratul, training-urile, stilul şi mediul de lucru compatibil profilului lor. Fiind, de asemenea, preocupaţi de sănătatea lor, tinerii sunt atraşi de ofertele de angajare ce includ în lista beneficiilor abonamente medicale", se mai spune în document.

Studiul, realizat de EXACT Cercetare şi Consultanţă, precizează că jobul trebuie să fie ''fun", să ofere flexibilitate şi recunoaştere.

"Din cauza crizei economice şi a nesiguranţei financiare, Generaţia Z a învăţat că locurile de muncă tradiţionale nu sunt ceva de dorit. Mai mult decât atât, se aşteaptă ca locul lor de muncă să le ofere atât dezvoltare personală şi recunoaştere financiară, cât şi fun, social connection, împlinire, flexibilitate şi atmosferă creativă de lucru. Tinerii preţuiesc timpul lor liber, fiind în acelaşi timp foarte legaţi de familie şi prieteni. Acesta este motivul pentru care echilibrul dintre viaţa profesională şi cea privată va fi extrem de important pentru ei. Generaţia Z nu se va conforma programului standard de lucru. Având la îndemână tehnologia care le permite să comunice oricând şi de oriunde, programul clasic de lucru va fi dificil de aplicat în cazul lor", informează studiul.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 24 de ani. Focus Grupurile au avut loc în Bucureşti, în intervalul 16 – 27 noiembrie 2015.

SURSA: Agerpres