România este al 25-lea client al Franței și cel de-al 27-lea furnizor al său. La rândul său, Franța este al cincilea partener la export al României și cel de-al treilea furnizor al său. Exporturile franceze în România au crescut cu 8,1% în raport cu 2016, la 3,9 mld. euro, datorită unei creșteri interne mari susținută de politica pro-ciclică a guvernului (creșterea salariilor şi reducerea TVA-ului).

Importurile franceze care provin din România au atins 3,8 mld. euro în 2017, cu 0,8% în plsu faţă de rezultatele din 2016. Franța exportă în principal în România mașini industriale și agricole, material de transport și produse chimice. Exporturile de mijloace de producție, aflate pe primul loc, la 1,3 mld. euro, au crescut cu 4,3% în 2017, susținute de mașinile industriale și agricole (+9% la 710 mil. euro) și de echipamentele electronice (+16% la 250 mil. euro). În sens invers, produsele IT scad cu 10% la 350 mil. euro.

Al doilea post de export, echipamentele de transport (16%), scade pentru cel de-al patrulea an consecutiv cu 1,5% până la 625 mil. euro. Exporturile de produse chimice au crescut cu 22% în 2017 la 500 mil. euro. Echipamentele de transport reprezintă primul post de import în Franța pentru bunurile de proveniență românească.

Aproape 3.000 de societăți franceze funcţionează în România. Acestea cumulează investiţii directe de 4,2 mld. euro. Prezența economică franceză în România este densă, în majoritatea sectoarelor de activitate; 36 de societăți care fac parte din indicele bursier francez sunt prezente în România în sectorul automobilelor, bănci și asigurări, distribuție, industria farmaceutică, precum și în energie.

În 2016, stocul total al investițiilor străine în România se ridica la 70,1 mld euro, reprezentând 41,4 % din PIB. Prezența și investițiile franceze sunt localizate mai ales în domeniul serviciilor, automobile și alte materiale de transport.