Experţii de la Post Office Travel Money au monitorizat preţurile a opt produse alimentare şi nealimentare de uz comun, absolut necesare într-un concediu, în 40 de destinaţii de vacanţă de pe întreg mapamondul, mai puţin România. FPTR a continuat acest studiu introducând preţuri pentru produse şi servicii similare din ţara noastră.

,,Creşterea taxelor, a preţului combustibilului, gazelor şi energiei, lipsa măsurilor de susţinere a turismului au făcut ca în România valoarea coşului de vacanţă să crească. România a coborât cu două poziţii în clasament, faţă de 2012, când ocupa locul doi', precizează FPTR.

Coşul de vacanţă calculat de FPTR plasează Bulgaria (Sunny Beach) drept cea mai ieftină destinaţie de litoral, cu 38,46 euro, urmată de Spania (Costa del Sol) 39,14 euro, Turcia (Marmaris) 40,87 euro, România (Neptun) 41,31 euro, Grecia (Corfu) 48,37 euro, Croaţia (Kvarner) 62,78 euro, Franţa (Nisa) 63,97 euro, Egipt (Sharm el-Sheikh) 72,42 euro şi Italia (Sorrento) 80,89 euro.

Coşul de vacanţă analizat în acest raport a inclus articole precum o masă pentru doi adulţi (include 3 feluri de mâncare şi o sticlă de vin local), un pahar de vin, un pachet de ţigări, o sticlă de bere locală, o apă minerală de 1,5 l, o ceaşcă de cafea servită la o cafenea, o sticlă de băutură răcoritoare şi o cremă de protecţie solară cu factor 15).

,,Ţinând cont de aceste aspecte putem spune că nu preţurile sunt cele care împiedică turiştii străini să vină în România ci faptul că nu se ştie că ţara noastră este o destinaţie accesibilă de petrecere a concediilor, în special în staţiunile de pe litoralul românesc. Chiar dacă pentru turiştii străini petrecerea vacanţei în România ar putea fi un chilipir, pentru majoritatea românilor, vacanţa în propria ţară rămâne un lux, datorită puterii scăzute de cumpărare a acestora', spun reprezentanţii FPTR, citați de Agerpres.