Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Şeful CNADNR: Nu se mai construiesc autostrăzi cu studii de fezabilitate făcute din birou

Autor: | | 1 Comentarii

Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Cătălin Homor, într-un interviu acordat revistei Capital, a anunțat că nu se mai construiesc autostrăzi cu studii de fezabilitate făcute din birou.

După ce s-au fript de trei ori în procesul de concesiune a autostrăzii Comarnic-Bra­şov, oficialii CNADNR suflă şi-n iaurt. Oficialul CNADNR promite că până la sfârşitul lunii vom avea traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti.

Capital: Comisia Europeană permite fazarea proiectelor aflate în derulare şi care nu se finalizează la sfârşitul anului 2015. Care este stadiul proiectelor fazate?

Cătălin Homor: Marile proiecte sunt fazate inclusiv autostrada Timişoara-Lugoj, Orăştie-Sibiu parţial, Lugoj-Deva loturile 2, 3 şi 4, plus cele patru loturi de pe autostrada Sebeş-Turda. Avem câteva proiecte unde se mai completează şi se îmbunătăţesc documentaţiile. Termenul limită dat de autoritatea de management este sfârşitul acestei luni, documentatiile de fazare sunt depuse, estimăm că toate vor fi aprobate pe faza 1. Pe lângă autostrăzi, mai multe proiecte pentru variante ocolitoare şi drumuri naţionale au fost fazate.

Capital: 2016 se anunţă un an al revoluţionării studiilor de fezabilitate pentru CNADNR. Ce înseamnă un studiu de fezabilitate bine făcut?

Cătălin Homor: Toată lumea crede ca studiul de fezabilitate este o muncă de birou unde se strâng specialiştii, primesc analizele şi pozele din teren după care întocmeşte un document. Un studiu de fezabilitate trebuie întocmit în teren pe alinimentul autostrăzii. Cel mai bun exemplu este studiul de fezabilitate pentru autostrada Piteşti-Sibiu. Studiul geotehnic este cel mai important pentru întocmirea documentaţiei. În funcţie de relief ştim care este punctul de plecare al fundaţiei. Alegem traseul după care se începe studiu geotehnic. Studiul geotehnic înseamnă 4.000 de foraje la adâncimi cuprinse între 6 şi 35 m. Este foarte greu să faci un studiu geotehnic pe un traseu pe care nu ai niciun drum. Autostrada trece prin munţi, traversează văi, râuri. Este foarte greu de ajuns, se fac drumuri provizorii pentru foraje. Distanţa admisă pentru foraje este de maxim 200 de metri. Pământul prelevat prin tuburile de foraje este pus în camion şi dus la laborator unde se fac teste şi calcule. Forajele nu se fac iarna. Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti va fi gata la sfârşitul acestui an.

Capital: Care sunt studiile de fezabilitate aflate în pregătire pentru licitaţie sau în derulare?

Cătălin Homor: Finalizăm studiul pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii de Sud a Capitalei, se lucrează la documentaţia pentru Tunel Meseş, pod peste Tisa în apropiere de Sighetul Marmaţiei, pod peste Dunăre la Brăila, pod peste Prut la Ungheni şi o parte din autostrada Târgu Mureş-Ditrău. Avem în derulare studiile de fezabilitate pentru ocolitoarele oraşelor Comarnic, Buşteni, Câmpina. Lansăm SF-ul pentru autostrada Ploiesti-Focşani-Bacău. Studiile de fezabilitate, anul trecut, au fost evaluate la aproximativ 80 milioane de lei. Nu s-au plătit aceşti bani pentru că avem diferite proceduri în derulare.

Capital: Când ştim traseul celebrei autostrăzii Sibiu-Piteşti?

Cătălin Homor: Traseul auto­străzii Sibiu-Piteşti îl vom avea la sfârşitul acestei luni. După ce vom avea studiul de fezabilitate. Se schimbă modalitatea de construcţie a autostrăzilor. De mâine, (n.red. 4 februarie) dau decizie în cadrul CNADNR prin care să constituim o unitate de implementare proiecte care va lua la puricat toate studiile de fezabilitate. Proiectarea şi licitaţia pentru construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti va avea loc anul viitor. Construcţia efectivă începe în primăvara anului 2018 şi durează patru ani. Cei aproximativ 116 km sunt împărţiţi în cinci loturi, construcţia începe de la Piteşti spre Curtea de Argeş. În patru ani vom finaliza cei aproximativ 116 km de autostradă. Pentru legătura cu oraşul Râmnicu Vâlcea avem trei variante, reabilitatrea DN73C, reabilitarea acestui drum naţional plus variantele ocolitoare în zona localităţilor sau legătură nouă. Legătura autostrăzii Sibiu-Piteşti de Râmnicu Vâlcea nu va fi autostradă, cel mult drum expres sau drum naţional.

Capital: În CNADNR se derulează câteva contracte de concesiune plus proceduri importante. Se mai poate vorbi despre concesiuni în cadrul CNADNR având în vedere că anul trecut am asistat la a treia ratare privind concesionarea autostrăzii Comarnic-Braşov?

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 decembrie 2017

Cum vrea TAROM să scape de pierderi

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro