CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Şeful CNADNR: Nu se mai construiesc autostrăzi cu studii de fezabilitate făcute din birou

Autor: |

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, într-un interviu acordat revistei Capital, a anunţat că nu se mai construiesc autostrăzi cu studii de fezabilitate făcute din birou.

După ce s-au fript de trei ori în procesul de concesiune a autostrăzii Comarnic-Bra­şov, oficialii CNADNR suflă şi-n iaurt. Oficialul CNADNR promite că până la sfârşitul lunii vom avea traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti.

Capital: Comisia Europeană permite fazarea proiectelor aflate în derulare şi care nu se finalizează la sfârşitul anului 2015. Care este stadiul proiectelor fazate?

Cătălin Homor: Marile proiecte sunt fazate inclusiv autostrada Timişoara-Lugoj, Orăştie-Sibiu parţial, Lugoj-Deva loturile 2, 3 şi 4, plus cele patru loturi de pe autostrada Sebeş-Turda. Avem câteva proiecte unde se mai completează şi se îmbunătăţesc documentaţiile. Termenul limită dat de autoritatea de management este sfârşitul acestei luni, documentatiile de fazare sunt depuse, estimăm că toate vor fi aprobate pe faza 1. Pe lângă autostrăzi, mai multe proiecte pentru variante ocolitoare şi drumuri naţionale au fost fazate.

Capital: 2016 se anunţă un an al revoluţionării studiilor de fezabilitate pentru CNADNR. Ce înseamnă un studiu de fezabilitate bine făcut?

Cătălin Homor: Toată lumea crede ca studiul de fezabilitate este o muncă de birou unde se strâng specialiştii, primesc analizele şi pozele din teren după care întocmeşte un document. Un studiu de fezabilitate trebuie întocmit în teren pe alinimentul autostrăzii. Cel mai bun exemplu este studiul de fezabilitate pentru autostrada Piteşti-Sibiu. Studiul geotehnic este cel mai important pentru întocmirea documentaţiei. În funcţie de relief ştim care este punctul de plecare al fundaţiei. Alegem traseul după care se începe studiu geotehnic. Studiul geotehnic înseamnă 4.000 de foraje la adâncimi cuprinse între 6 şi 35 m. Este foarte greu să faci un studiu geotehnic pe un traseu pe care nu ai niciun drum. Autostrada trece prin munţi, traversează văi, râuri. Este foarte greu de ajuns, se fac drumuri provizorii pentru foraje. Distanţa admisă pentru foraje este de maxim 200 de metri. Pământul prelevat prin tuburile de foraje este pus în camion şi dus la laborator unde se fac teste şi calcule. Forajele nu se fac iarna. Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti va fi gata la sfârşitul acestui an.

Pagina 1 din 5
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F