La trei decenii după ce grupul german Volkswagen a devenit primul producător auto global care produce maşini în China, în 1984, Renault SA a anunţat în decembrie 2013 că produce vehicule în statul asiatic, valoarea investiţiei fiind de aproximativ 11 miliarde de yuani (1,4 miliarde de euro).

Şi alţi rivali europeni ai Renault, cum ar fi PSA Peugeot Citroen, BMW şi Mercedes, se extind în China.

Anul trecut, Renault a vândut 34.000 de maşini pe piaţa chineză, faţă de 734.000 vehicule livrate de Peugeot, dar a dat asigurări că anul viitor situaţia se va schimba, după ce va începe vânzarea de vehicule împreună cu Dongfeng, partenerul societăţii mixte din China.

În iulie, Renault a anunţat că construirea unei fabrici în China cu o capacitate iniţială de producţie de 100.000 de vehicule, care poate fi majorată la peste 500.000 de unităţi.

Ritmul de creştere al vânzărilor de maşini în China a încetinit anul trecut la 6,9%, de la avansul de 13,9% înregistrat în 2013, fiindcă încetinirea expansiunii economiei continuă să afecteze cererea pe cea mai mare piaţă auto din lume. Săptămâna trecută, Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat că livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă au totalizat 23,5 milioane de unităţi, iar pentru acest an se estimează un avans al pieţei auto de 7%, la 25,1 milioane de vehicule.

Luni, la bursa de la Paris, acţiunile Renault au urcat cu 2,2%, la 64,35 euro.

În ceea ce priveşte estimările pentru 2015, Renault se aşteaptă ca piaţa auto mondială să înregistreze o creştere modestă de 2% comparativ cu 2014. Europa va înregistra o creştere cuprinsă între 1 şi 2%, iar piaţa franceză va rămâne stabilă.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

AGERPRES