Anul trecut, pe piaţa românească au fost vândute 872 de motostivuitoare, 568 de electrostivuitoare şi 1.755 de vehicule tehnice pentru interior de depozit, a precizat Wilhelm Molitor, directorul general al filialei Jungheinrich România. Cifrele de vânzări se referă la ansamblul pieţei, unde Jungheinrich, Toyota şi Stihl deţin circa 80% din total, şi la echipamentele noi. Echipamentele second-hand cunosc de asemenea un trend ascendent foarte puternic, Jungheinrich – spre exemplu – estimând o triplare a vânzărilor în 2016, pe acest segment. 

Principalii clienţi sunt retailerii şi firmele de logistică, iar 62% din vânzări sunt în zona Muntenia-Dobrogea, 33% în Transilvania şi numai 5% în Moldova. Închirierile pe termen de 3-5 ani deţin 40% din totalul livrărilor, dar ponderea închirierilor ar putea depăşi 50%, susţinută de multinaţionale şi firmele de logistică, care preferă închirierea. 

În primele patru luni din 2016, vânzările de echipamente noi pe piaţa locală s-au situat la 1.257 unităţi, în creştere cu aproape 35% faţă de perioada similară din 2015, după ce în T1 2016 creşterea era chiar mai accelerată, de 69%. 

Potrivit lui Lars Brzoska, membru în Board-ul Jungheinrich, piaţa globală pentru astfel de echipamente a crescut în 2015 cu 0,5% în 2015, la 1,1 milioane unităţi, iar cea europeană cu 8,4%, la 373.321 unităţi. Încasările globale au fost de 2,75 miliarde euro, în creştere cu 10,2%, iar valoarea comenzilor noi a crescut cu 11,1%, la 2,81 miliarde euro. 

Piaţa europeană de profil este dominată de echipamentele tehnice pentru interior de depozit – 63%, în timp ce electrostivuitoarele au o pondere de 19%, iar motostivuitoarele – 18% (în scădere puternică în ultimii 8-9 ani). 

După o prezenţă de 18 ani pe piaţa românească prin partenerul său – compania Wylze Logistik, Jungheinrich a preluat operaţiunile din România, începând cu ianuarie 2016, şi a înfiinţat propria companie – Jungheinrich România, care va asigura pe piaţa locală activităţile de vânzare directă şi serviciile post-vânzare Jungheinrich. 

Începutul anului 2016 a fost unul foarte dinamic pentru producătorul de echipamente şi soluţii pentru logistică Jungheinrich, care a raportat creşteri ale comenzilor, numărului de unităţi produse şi ale profitului net, cât şi extinderea propriei reţele de vânzări, ajunsă în prezent la 36 de filiale în întreaga lume. 

România este una din pieţele în care Jungheinrich activează din 2016 prin propria reprezentanţă de vânzări, după preluarea activităţii de vânzări, închiriere şi service stivuitoare Jungheinrich a dealer-ului Wylze Logistik. 

Clienţii români vor avea la dispoziţie toate serviciile şi produsele pe care Jungheinrich le oferă la nivel global: de la partea de rafturi, sisteme WMS, auto-pallet mover, depozite automate, strategia Jungheinrich fiind aceea de se poziţiona ca un furnizor de soluţii logistice complete. În plus, flota de echipamente demo va fi diversificată, pe lângă modelele cele mai solicitate urmând să fie aduse şi utilaje mai specializate. 

Jungheinrich România a inaugurat joi noul său sediu din România, la Tătărani, în judeţul Prahova. Investiţia din România se întinde pe o suprafaţă totală de 11.000 mp, din care 4.300 mp reprezintă zona de birouri, depozitul şi atelierul de service. Filiala locală are 78 de angajaţi.

AGERPRES