Capital a scris în premieră despre intenția de vânzare a acestui proiect încă de la începutul acestui an. Prețul de vânzare de 95 mil. euro este cu 9% peste valoarea contabilă a proprietății din 31 decembrie 2017. Vânzătorul a fost reprezentat în această tranzacție de compania de consultanță imobiliară JLL România. Finalizarea tranzacției este așteptată la sfârșitul celui de-al treilea trimestru din acest an, după îndeplinirea anumitor condiții, se arată în anunțul Atrium.

„Vânzarea Atrium Militari, singurul nostru activ din România, reprezintă încă un pas importantă în strategia noastră de reorientare a portofoliului nostru spre centre comerciale de calitate înaltă amplasate în zone urbane puternice. Această vânzare, alături de vânzările recente din Ungaria, ne lasă cu o înclinație crescută spre Polonia și Cehia, unde avem o masă critică“, a declarat Liad Barzilai, CEO-ul grupului Atrium.

Compania a anunțat recent vânzarea a 19 proprietăți din Ungaria, care reprezintă aproape toate activele sale de pe această piață, și finalizarea repoziționării portofoliului său din Cehia prin vânzarea participației sale dintr-un centru comercial din Brno. La începutul acestei luni, Atrium a semnat o înțelegere privind vânzarea Atrium Saratov din Slovacia pentru 10,3 mil. euro, a cărei finalizare se așteaptă recent.

Parcul de retail Militari Shopping a ocupat locul 15 într-un top al mallurilor cu cele mai mari venituri din România în 2016, realizat anual de revista Capital. Încasările Militari Shopping se ridică la 9,1 mil. euro şi aduc un profit de 2 mil. euro, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor Publice.

Proprietatea cuprinde 52 de magazine şi dispune de 2.492 de locuri de parcare. Principalii retaileri care funcţionează în acest centru comercial sunt Auchan, Praktiker, Decathlon, World Class, C&A, H&M, New Yorker, Altex, Hervis, LC Waikiki şi Takko.

Atrium European Real Estate a achiziţionat în anul 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de către compania belgiană Liebrecht&wooD, în urma unei tranzacţii de circa 20 mil. euro. Centrul comercial avea o suprafaţă închiriabilă de 10.800 mp, iar pentru extinderea din 2009 compania a anunţat că a alocat 67 mil. euro.

 

Acţionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit-Globe, care a preluat în 2008 compania, la acea dată Meinl European Land, şi a redenumit-o. Gazit-Globe este unul dintre cei mai mari investitori imobiliari din Israel, cu un portofoliu de 130 de proprietăţi, răspândit în 13 ţări, evaluat la 10 mld. dolari.

În vara anului trecut, Atrium şi-a scos la vânzare şi proprietăţile din Rusia. Compania şi-a revizuit operaţiunile din Rusia încă din 2014, când veniturile din chirii au fost ameninţate de situaţia economică locală. Compania are şapte malluri în Rusia, dintre care două în Moscova, cu o valoare totală de 289 mil. euro.

De cealaltă parte, cumpărătorul MAS Real Estate Inc activează pe piața românească printr-un parteneriat cu firma Prime Kapital, înființată de fondatorii NEPI, Martin Slabbert și Victor Semionov. Investitori au achiziționat anul trecut parcul de retail Era Shopping Park din Iași și o serie de terenuri pentru proiecte comerciale mai mici în Pitești, Târgoviște, Ploiești, Balotești, Baia Mare și Roman și pentru două ansambluri rezidențiale în București.