Majoritatea comenzilor online sunt finalizate pe computer, dar telefonul are un rol decisiv în procesul de research. Astfel, peste 53% din persoanele cu vârsta de peste 16 ani din România care dețin un dispozitiv mobil îl utilizează pentru navigare online, în special pentru a căuta informații despre anumite produse sau servicii pe care le doresc, dar și pentru a localiza magazinele fizice sau chiar de a împărtăși recenzii și opinii cu alți utilizatori. Aceste date sunt cuprinse într-un studiu realizat de Google despre comportamentul oamenilor online, cu precădere în acțiunile legate de e-commerce (și prezentat de agenția de marketing online Today's).

Studiul mai arată că 66% din utilizatorii de smartphone au aflat prima dată despre un produs din mediul online, restul de 34% au obținut informații în magazin sau prin contact telefonic. Mai mult, 42% din utilizatori își folosesc telefonul pentru a iniția procesul de cunoaștere a mărcii și pentru a căuta sfaturi și opinii ale altor cumpărători. Cei mai mulți dintre cei care utilizează smartphone-ul în scopul căutării de informații online despre produse și servicii sunt tinerii până în 25 de ani. Ei reprezintă 91% din totalul deținătorilor de telefon, urmați îndeaproape de cei între 25 – 34 de ani.

În acest context global al creșterii influenței telefonului, tendință în care se înscrie și România, specialiștii Google oferă cinci sfaturi importante pentru a maximiza eficiența în comerțul online pentru retaileri:

-Captarea atenției utilizatorului cu un îndemn – Call-to-action – și evidențierea clară a valorii adăugate a produsului;
-Interacțiunea utilizatorului cu site-ul trebuie să ofere o experiență plăcută de navigare pe mobil: meniul trebuie să fie cât mai vizibil, principalele categorii de pe site trebuie să fie vizibile pe homepage, dar să existe și butoane de filtrare pentru a găsi mai ușor produsele dorite;
-Îndemnul la acțiune trebuie să fie bine evidențiat – coșul de cumpărături să fie afișat în locul potrivit și să existe un sistem de afișare a etapelor în care se află comanda;
-Procesul de cumpărare este influențat de experiența de navigare pe site. Viteza de încărcare a paginii devine, astfel, foarte importantă;
-Este recomandată testarea constantă a diverselor elemente din pagină (conținut, design, metoda de livrare și securizarea datelor). Scopul este de a identifica impactul și de a aduce îmbunătățiri site-ului în acord cu nevoile vizitatorilor.

Anul 2017 abia a început, însă navigarea de pe mobil prinde din ce în ce mai mult teren, anunțând un real trend în acest sens în lunile care vor urma.