"Lansăm în premieră la Ministerul Culturii o linie de finanţare pentru Industriile şi Comunităţile Creative. În anul 2016 vom organiza două sesiuni de selecţie pentru finanţarea nerambursabilă de câte 500.000 lei fiecare. Sectorul industriilor creative este relevant atât pentru capitalul cultural, cât şi pentru capacitatea de a genera profit la nivel naţional, contribuind la dezvoltarea sectorului independent şi public. În UE, Industriile Creative însumează 3% din produsul global brut, având o valoare de piaţă de 500 de miliarde de euro, angajând anual peste 6 milioane de oameni", precizează ministrul Culturii pe pagina sa de Facebook.
Potrivit site-ului Ministerului Culturii, instituţia va lansa în anul 2016 două sesiuni de selecţie pentru finanţarea de proiecte în domeniul Industrii şi Comunităţi Creative, iniţiind procedura de selecţie prin Programul CultIN, care are ca principal obiectiv stimularea şi motivarea comunităţii creative pentru a genera iniţiative şi produse competitive cu valoare de creştere economică (economie creativă) şi de coeziune socială în oraşele şi regiunile ţării.
Programul CultIN, în latura sa dedicată industriilor creative, va fi axat pe sprijinirea acelor acţiuni care vor aduce beneficii în regiunile României în care acest concept este mai puţin prezent şi care vor determina dezvoltarea huburilor şi clusterelor creative şi a polilor de competitivitate regională. Se va pune un accent deosebit pe proiectele care valorifică resursele umane creative locale, în funcţie de valoarea lor şi de industriile culturale şi creative dominante pentru un oraş sau o regiune anume, precizează Ministerul Culturii.
În acest sens, ministerul se angajează în a organiza două sesiuni de selecţie pentru finanţarea nerambursabilă în conformitate cu noua direcţie strategică, în limita a 500.000 lei fiecare. Normele metodologice vor fi anunţate pe site până la data de 1 martie.
De asemenea, Ministerul Culturii va susţine o serie de proiecte considerate prioritare pe plan naţional şi internaţional din următoarele categorii: proiecte consolidate - proiecte culturale cu caracter unic, dezvoltate în timp, care şi-au dovedit importanţa pe plan naţional şi internaţional; proiecte ale uniunilor de creaţie - proiecte considerate prioritare de către uniunile de creaţie; proiecte ale minorităţilor şi proiecte autonome ale instituţiilor din subordine, a căror reprezentativitate naţională şi internaţională este incontestabilă.
-
UPDATE Efectul inflaţiei record: Ratele românilor au crescut ...
-
O nouă fabrică de componente la Piteşti: Turcii de la Opsan ...
-
-
Teodorovici, despre achizițiile publice: vrem să descurajăm ...
-
-
-
-
Brandul american Michael Kors şi-a închis primul magazin ...
-
Bătăi de cap pentru antreprenori: Cifrele BNR și FMI pentru ...
-
Bucureştiul a sărit pragul de un milion de angajaţi, iar ...
-
-
Magazinele H&M caută angajaţi pentru magazinele din toată ...
-
În Dubai se deschide un nou, dar deja celebru, hotel plutitor ...
-
-
-
Factură umflată la energia verde. Zeci de fabrici scutite de ...
-
-