Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Gaura neagră a guvernelor din ultimele două decenii

Autor: |

Sute de milioane de euro, aceasta este suma ce poate fi trecută în dreptul companiei TAROM la capitolul pagube produse din 2000 și până în prezent. Numai în perioada 2010-2012, „căpușele“ și interesele politice din jurul companiei au sifonat peste 150 milioane de euro din conturile companiei. Managementul TAROM încearcă acum să scape de clanuri și neamuri odată cu noua organigramă, implementarea noului plan de management asumat pentru următorii doi ani și schimbarea avioanelor.

TAROM este probabil unul dintre cele mai bune exemple de companie naţională unde anumite grupuri de interese au grijă ca operatorul aerian să nu devină performant şi profitabil. „Căpuşarea“ TAROM din ultimii ani de către grupuri din cadrul operatorului aerian, ce au acţionat fără nici cea mai mică opoziţie din partea celor responsabili de managementul companiei, arată cum un brand al României a fost dirijat spre imense pierderi finaciare. Chiar şi şansele de readucere a TAROM pe linia de plutire sub un management privat sunt limitate. Șefii operatorului aerian sunt obligaţi să lucreze în condiţii legislative ce par a fi fost create doar pentru a conduce compania naţională aeriană spre faliment şi să încurajeze dominaţia neamurilor şi clanurilor din întreaga structură a operatorului aerian.

O încercare de a salva TAROM de la faliment s-a produs la începutul anului când şefii operatorului aerian au transmis Ministerului Transporturilor un plan de management, valabil pentru doi ani, unde sunt fixaţi indicatori de perfomanţă şi un plan de investiţii valabil doi ani. Principalele măsuri care vor fi implementate în cei doi ani se referă, printre altele, la schimbarea flotei, creşterea productivităţii, modernizarea sistemului adminstrativ, schimbarea imaginii companiei, îmbunătăţirea produselor şi serviciilor la bord.

De asemenea, oficialii TAROM analizează oportunităţi de utilizare a activelor operatorului aerian şi de valorificare mai eficientă a forţei de muncă ultracalificate pe care o deţine compania. Implementarea noului plan înseamnă angajarea de oameni calificaţi la departamentul tehnic. „Managementul va analiza transformarea anumitor departamente în centre de profit, trebuie maximizate beneficiile aduse de apartenenţa companiei la SkyTeam, vor fi introduse noi platforme IT şi va fi analizată posibilitatea utilizării la nivel maxim a activelor aflate în proprietatea companiei. Board-ul companiei a cerut simplificarea structurii organizatorice, a proceselor şi metodelor. Compania trebuie pregătită pentru viitor, se începe cu armonizarea flotei“, ne-au declarat oficiali din Ministerul Transporturilor. Potrivit acestora, o altă măsură constă în identificarea salariaţilor angajaţi pe relaţii, fără a avea pregătirea necesară. „Nu pot să fie opt sau 10 angajaţi rude în cadrul TAROM. Se va realiza o evaluare a tuturor angajaţiilor, iar remunaraţiile vor fi stabilite în funcţie de anumite criterii de performanţă. În prezent, criteriile sunt foarte generale, angajaţii de la tehnic trebuie să repare o aeronavă. Nu se impune un termen să pui un şurub sau o piesă. Nu se poate face performanţă dacă se schimbă o piesă cel puţin trei ore“, ne-au explicat oficiali din Ministerul Transporturilor.

Se schimbă grila salarială

Planul de management vizează şi creşterea gradului de vânzare online a biletelor. În documentul parafat de oficialii TAROM sunt anumite măsuri prin care se va reorganiza departamentul comercial. „Este nevoie de oameni cu experienţă pentru vânzare, marketing şi întreţinerea aeronavelor. În ultimii 7 ani, sute de oameni au plecat de la tehnic din cauza salariilor. O altă problemă indentificată este birocratia, o companie de stat cum este TAROM trebuie să funcţioneze ca o societate privată. În plan sunt prevăzute şi majorări salarile în funcţie de criteriile de performanţă. Anul acesta se va aproba o grila salarială nouă“, ne-au mai spus oficiali din cadrul MT.

Aeronavele se vând pe bucăţi sau de transformă în „Air Force One“

Principalul obiectiv al managementului TAROM, transmis Ministerului Transportului prin planul de management, este schimbarea flotei începând din vara acestui an. Conform oficialilor Ministeruilui Transporturilor, planul de management prevede ca avioanele AirbusA 310, să nu mai zboare începând cu luna octombrie. „Începând cu în octombrie, construcţia planului de management şi a bugetului TAROM este fără cele două avioane Airbus A310. Din luna octombrie, TAROM nu mai operează aceste două aeronave. Avioanele Airbus A310 se înlocuiesc cu altele noi. În flota TAROM vor exista două aeronave cu vechime de 3 ani. Aeronavele sunt pentru mediu şi lung curier, nu sunt excluse variante precum modele Airbus A330, Boeing sau 737-800“, spun sursele.

Odată cu scăderea preţului petrolului, aeronavele Airbus A310 au început să zboare pe profit. „Chiar dacă produc bani, cele două avioane nu mai rămân în flota TAROM. După luna octombrie, cele două avioane AirbusA 310 trebuie să intre în revizie. Reparaţiile şi reviziile costă foarte mult“, ne-au mai explicat oficialii MT. O soluţie referitoare la cele două Airbus-uri constă în transformarea lor în avioane prezidenţiale. „Luăm în calcul inclusiv varianta de a face un avion pentru şeful statului şi unul pentru Guvern“, ne-au mai explicat oficialii MT. Odată cu schimbarea flotei, conducerea TAROM pune în aplicare noua strategie. „Planul TAROM este să aibă o flotă intercontinentală pentru zboruri către, SUA, China sau Canada“, ne-au precizat oficialii MT. România nu are drept de survol deasupra Rusiei, acord fără de care nu poate zbura către China.

Prin noul plan de management se are în vedere şi restructurarea orarului, a reţelei de rute şi renunţarea la anumite rute neprofitabile. „Oamenii nu vor să zboare la ora 3 dimineaţa. Platforma IT şi website-ul vor fi modificate. Se are în vedere controlul achiziţiilor şi centralizarea acestora“, ne-au dezvăluit sursele.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

22 iulie 2017

Fonduri europene pentru redeschiderea navigaţiei pe Canalul Bega

Transporturi si Infrastructura

21 iulie 2017

14 milioane de euro pentru calea navigabilă a Canalului Bega

Transporturi si Infrastructura

21 iulie 2017

CNAIR stopează proiectul insulelor de calmare de pe şosele

Transporturi si Infrastructura

20 iulie 2017

Cuc: Am găsit prea puțini oameni pe șantier

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro