CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Gaura neagră a guvernelor din ultimele două decenii

Autor: |

Sute de milioane de euro, aceasta este suma ce poate fi trecută în dreptul companiei TAROM la capitolul pagube produse din 2000 şi până în prezent. Numai în perioada 2010-2012, „căpuşele“ şi interesele politice din jurul companiei au sifonat peste 150 milioane de euro din conturile companiei. Managementul TAROM încearcă acum să scape de clanuri şi neamuri odată cu noua organigramă, implementarea noului plan de management asumat pentru următorii doi ani şi schimbarea avioanelor.

TAROM este probabil unul dintre cele mai bune exemple de companie naţională unde anumite grupuri de interese au grijă ca operatorul aerian să nu devină performant şi profitabil. „Căpuşarea“ TAROM din ultimii ani de către grupuri din cadrul operatorului aerian, ce au acţionat fără nici cea mai mică opoziţie din partea celor responsabili de managementul companiei, arată cum un brand al României a fost dirijat spre imense pierderi finaciare. Chiar şi şansele de readucere a TAROM pe linia de plutire sub un management privat sunt limitate. Șefii operatorului aerian sunt obligaţi să lucreze în condiţii legislative ce par a fi fost create doar pentru a conduce compania naţională aeriană spre faliment şi să încurajeze dominaţia neamurilor şi clanurilor din întreaga structură a operatorului aerian.

O încercare de a salva TAROM de la faliment s-a produs la începutul anului când şefii operatorului aerian au transmis Ministerului Transporturilor un plan de management, valabil pentru doi ani, unde sunt fixaţi indicatori de perfomanţă şi un plan de investiţii valabil doi ani. Principalele măsuri care vor fi implementate în cei doi ani se referă, printre altele, la schimbarea flotei, creşterea productivităţii, modernizarea sistemului adminstrativ, schimbarea imaginii companiei, îmbunătăţirea produselor şi serviciilor la bord.

De asemenea, oficialii TAROM analizează oportunităţi de utilizare a activelor operatorului aerian şi de valorificare mai eficientă a forţei de muncă ultracalificate pe care o deţine compania. Implementarea noului plan înseamnă angajarea de oameni calificaţi la departamentul tehnic. „Managementul va analiza transformarea anumitor departamente în centre de profit, trebuie maximizate beneficiile aduse de apartenenţa companiei la SkyTeam, vor fi introduse noi platforme IT şi va fi analizată posibilitatea utilizării la nivel maxim a activelor aflate în proprietatea companiei. Board-ul companiei a cerut simplificarea structurii organizatorice, a proceselor şi metodelor. Compania trebuie pregătită pentru viitor, se începe cu armonizarea flotei“, ne-au declarat oficiali din Ministerul Transporturilor. Potrivit acestora, o altă măsură constă în identificarea salariaţilor angajaţi pe relaţii, fără a avea pregătirea necesară. „Nu pot să fie opt sau 10 angajaţi rude în cadrul TAROM. Se va realiza o evaluare a tuturor angajaţiilor, iar remunaraţiile vor fi stabilite în funcţie de anumite criterii de performanţă. În prezent, criteriile sunt foarte generale, angajaţii de la tehnic trebuie să repare o aeronavă. Nu se impune un termen să pui un şurub sau o piesă. Nu se poate face performanţă dacă se schimbă o piesă cel puţin trei ore“, ne-au explicat oficiali din Ministerul Transporturilor.

Pagina 1 din 3
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DCNews

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
loading...