„Având în vedere liberalizarea transportului feroviar, CFR Călători este la răscruce de drumuri, fie se prăbuşeşte fie se resetează din temelii principiul de dezvoltare a CFR Călători”, a declarat Iosif Szentes.
Potrivit acestuia, CFR Călători, în 2016 a reuşit să transporte 53 milioane de călători şi a înregistrat o cfiră de afaceri de 1,8 miliarde de lei. „De trei ani reuşim să înregistrăm profit, asiguram activitatea cu 12.654 de salariţi ai CFR Călători şi încă 1640 ai unei filiale. Avem 1.532 de unităţi de meterial rulant flotă activă, deservim 1300 de trenuri care ajung în 1.500 de destinatii în România şi în afara ţării. Peste 75% din activitatea CFR Călători este axată pe serviciile Regio. Vom ajunge de la Bucureşti la Constanţa într-o oră şi 55 minute. Trenurile soarelui vor circula cu o viteză de 160 km/h.
Distanţa de 225 km se realizează sub 2 ore. ”, a explicat şeful CFR Călători.
Iosif Szentes a precizat că parcul de material rulant s-a dezvoltat odată cu reparaţia materialului rulant din parcul existent. „Anul trecut, datorită faptului că nu am avut posibiltăţi de investiţii în material rulant noi am crescut parcul activ  cu aproape 20% cu ajutorul reparaţiilor. Vom avea vagoane pentru biciclişti şi schiori în viitorul aproopiat. Avem nevoie de 110 automotoare moderne nevoie, consum redus de energie electrică, respectiv de combustibil”, a punctat directorul general al CFR Călători