"Prezenţa economică franceză din România este densă în toate sectoarele de activitate, dat fiind că numeroase IMM-uri şi societăţi de dimensiuni intermediare au urmat dezvoltarea marilor societăţi franceze. Majoritatea societăţilor din CAC 40 sunt prezente pe piaţa din România, în sectoarele auto, bănci şi asigurări, distribuţie, industrie farmaceutică şi energie", declară reprezentanţii CCIFER. 

Potrivit acestora, industria, serviciile financiare şi comerţul sunt cei trei piloni ai prezenţei franceze. 

"Dacă la începutul anilor 2000, investiţiile franceze erau orientate către industrie, noile tehnologii şi transport în mod echilibrat, intrarea României în Uniunea Europeană în 2007 marchează o schimbare importantă: 56% din stoc este îndreptat către activităţi industriale. Această proporţie scade progresiv în anii de criză, pentru a se stabiliza în jurul a 46% în 2014. Serviciile financiare şi de asigurări păstrează de-a lungul timpului o proporţie constantă de aproximativ un sfert din totalul investiţiilor, precum şi sectorul de comerţ, care variază recent între 10 şi 13%. Sectorul Agri&Agro îşi măreşte ponderea şi ajunge la 8% în 2014, în timp ce investiţiile în sectorul NTIC nu mai depăşesc 2%", subliniază reprezentanţii CCIFER. 

În primele 5 luni ale acestui an, exporturile României în Franţa au totalizat 1,809 miliarde euro, iar importurile 1,657 miliarde euro, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.