Livrările celui mai mare brand de telefonie mobilă din China au crescut, în 2015, cu 33%, şi s-au apropiat de liderii pieţei, Samsung şi Apple. Huawei şi-a extins activitatea din SUA în Europa pentru a concura cu Apple şi Samsung, în timp ce încetinirea vânzărilor din China a afectat rezultatele rivalelor chineze Xiaomi şi Lenovo. Obiectivul Huawei este de a vinde 60% din smartphone-uri peste hotare, pentru a genera venituri de aproximativ 16 miliarde de dolari din vânzarea telefoanelor.

Potrivit firmei de cercetare de piaţă Gartner, în trimestrul III din 2015, Huawei controla 7,5% din piaţa mondială de smartphone-uri, în urma Samsung (24%) şi Apple (13,5%). ”Sperăm că vom reuşi să susţinem creşterea noastră şi în 2016”, a afirmat He Gang, director în cadrul Huawei. Anul trecut, Huawei a livrat 75 de milioane de smartphone-uri, sub ţinta iniţială de 80 de milioane de unităţi.

Pe plan global, cota de piaţă a Huawei a urcat anul acesta la 9% şi a trecut de 15%, în China. Conform unui raport publicat, marţi, de Huawei, investiţiile în cercetare – dezvoltare (R&D) s-au ridicat, anul trecut, la 40,8 miliarde de yunai, aproximativ 14,2% din veniturile anuale ale companiei.

Huawei este al treilea mare vânzător de smartphone-uri pe piaţa din China, după Apple şi Xiaomi, precum şi unul dintre cei mai mari producători mondiali de echipamentele de telecomunicaţii. (Sursa: Agerpres)