CITEŞTE ŞI

Forumiștii: În 21 de luni se pot construi 234 km de autostradă. România va depăși 1.000 km în 2017

Autor: |

România va depăşi pragul de 1.000 de kilometri de autostradă cel mai devreme în anul 2017, în următoarele 21 de luni urmând a fi finalizate lucrările la 234 de kilometri, consideră membrii comunităţii PeUndeMerg.ro, care au lansat, recent, o strategie de implementare a Master Planului General de Transport al României.

Cei care se aşteptau să circule pe autostrada Comarnic-Braşov din 2016 sau 2017, aşa cum promiteau autotităţile, vor trebui să mai aştepte câţiva ani buni. Forumiştii peundemerg.ro cred că abia în anul 2022 se vor putea finaliza lucrările la acest tronson, iar asta în situaţia în care construcţia va începe în 2017.

Vestea bună, dacă o putem numi aşa, este că în până la sfârşitul anului viitor şoferii vor putea circula pe încă 234 de kilometri de autostradă.

De unde plecăm?

În circulaţie: 687km de autostradă + 13 km finalizaţi, dar fără descărcare
• În execuţie cu termen 2015 sau 2016: 234 km
• A1 Pecica – Arad
• A1 Nod Nădlac - frontieră Ungaria
• A1 Lugoj (Dumbrava) - Deva (lot 2, 3, 4)
• A1 Timişoara - Lugoj lot 2
• A10 Sebeş-Turda
• A3 Gilău - Nădăşelu
• A3 Cîmpia Turzii - Tîrgu Mureş
• Lucrări suspendate: 63km
• A3 Suplacu de Barcău - Borş: 60km
• A3 intrarea în Bucureşti: 3km

“Planul nostru prevede finalizarea a 1.000 km nou construiţi de drumuri rapide (în plus, faţă de cei aflaţi în construcţie în prezent) aducând astfel lungimea totală a autostrăzilor şi drumurilor expres din România la 2.000 km la sfîrşitul anului 2022”, spun membrii comunităţii peundemerg.ro.
 
Click pe imagine pentru mărire

Unde vrem să ajungem în2022?

• Autostrăzi şi drumuri expres nou construite
• CB (centura actuală a Bucureştiului) Sud: 35km
• A1 Sibiu - Piteşti: 117km
• A7/DX Ploieşti (Dumbrava) - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani: 328km
• A8 Tîrgu Neamţ - Iaşi - Ungheni: 135km
• A3 Nădăşelu (Cluj) - Borş: 168km
• A3 Comarnic - Braşov: 58km
• A0 (inelul de autostradă al Bucureştiului) Nord: 53km
• A12 Piteşti - Craiova: 124km
• TOTAL nou construit: 1018km
• TOTAL în exploatare în 2022: 1950km

“Fondurile europene şi Programul Operaţional prin care acestea sunt gestionate sunt principalul motor al construcţiei de infrastructură în România”, susţin forumiştii. Mai mult, ei spun că decizia strategică cheie în ceea ce priveşte sursele de finanţare este folosirea mixului de finanţare (buget, fonduri europene, împrumuturi BEI/BERD) şi integrarea proiectelor în planul Juncker de investiţii.

“Un obiectiv fundamental care s-a urmărit în elaborarea acestei strategii este realismul”, se menţionează în prezentarea celor de la peundemerg.ro

Click pe imagine pentru mărire

  • Fondul de Coeziune (FC) 2014-2020: avem 1,6 mld. euro din care estimăm că 0,5 mld. euro se vor folosi pentru faza II a proiectelor din POS-T 2007-2013, iar restul de 1,1 mld. euro finanţează proiectele din strategia de faţă
  • Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) 2014-2020: 1,04 mld. euro disponibile, vor fi folosite în întregime
  • Buget: 300 mil. euro/an este o sumă suportabilă (am avut alocări chiar mai mari pentru construcţia de autostrăzi în ultimii 8 ani)
  • Împrumuturi BEI/BERD: 430 mil. euro/an adică 0,23% PIB în medie - prin încadrarea proiectelor în planul Juncker pentru aceste împrumuturi se primesc derogări de la limitele pentru deficit bugetar
  • Următorul exerciţiu financiar: 320 mil. euro vor fi folosite pentru proiectele fazate începute tîrziu în exerciţiul financiar 2014-2020

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.