Prima care a venit cu această mutare, în urmă cu doar câteva zile a fost APTE 2002, o asociație care adună transportatori mici, din zona Ardealului. 

Ei au reușit să obțină, în urma unei licitații, un tarif flat pentru asigurarea RCA a camioanelor (cap tractor) de doar 4.000 de lei, în condițiile în care prețul pe piață pornește de la 6.000 de lei per camion de peste 16 tone și ajunge și la 7000-8.000 de lei, în funcție de parcul fiecărui transportator. 

Aceste prețuri sunt pentru categoria B0, adică vehicule care nici nu beneficiază de bonus și nici nu sunt penalizate prin malus.   

Tariful flat înseamnă că oricare dintre membrii APTE pot accesa asigurarea la acest preț, indiferent de categoria de bonus sau malus în care este încadrat. 

Oferta vine prin brokerul Marsh, cel mai mare din zona corporate, iar polițele sunt subscrise de City Insurance.

Astăzi, și Safety Broker a anunțat că a încheiat un parteneriat similar cu FORT, altă organizație a transportatorilor.

Tariful este același, 4000 de lei, cu mențiunea că  el se aplică inclusiv autocarelor.  Și asigurătorul partener este același, adică City Insurance. 

Negocierea unor tarife în comun a fost una dintre soluțiile pe care ASF le-a sugerat transportatorilor în perioada 2015-2016, când prețurile crescuseră și cu 200% din cauza falimentelor Astra și Carpatica Asig. 

Atunci, transportatorii au respins această variantă preferând să pună presiuni pe conducerea ASF de la acea vreme, asigurată la nivel de președinte de Mișu Negrițoiu. 

Acum, când tarifele RCA sunt mult sub nivelul de atunci , au identificat soluția licitației colective. 

City Insurance deține deja în jur de 30% din piața RCA din România, iar la nivelul camioanelor cota ei de piață depășește 50%. 

 

Concentrarea  este cea mai mare problemă a pieței asigurărilor RCA din România. Doar două firme, City Insurance și Euroins, dețin peste 60% din piață.  Mai grav, pe segmentul transportatorilor, considerați extrem de riscanți, numărul jucătorilor este foarte limitat, majoritatea firmelor preferând să își decline interesul, inclusiv la nivel de declarații publice.  

City Insurance a avut până anul trecut probleme serioase cu solvabilitatea și a reintrat în parametrii normali doar după ce a anunțat că a fost preluată de un investitor elevțian care a investit 50 de milioane de euro. De altfel City Insurance, se află sub monitorizarea ASF și în acest moment.

Din informațiile Capital, Autoritatea de Supraveghere Financiară a cerut deja City Insurance să explice modalitatea în care a reușit să stabilească tariful de doar 4.000 de lei pentru camion, pentru a se asigura că firma poate acoperi din încasări daunele.