'Simplificarea procedurilor administrative şi plata online au fost printre principalele obiective ale mandatului meu, la preluarea acestuia. În acel moment, nu exista o iniţiativă rapidă, concretă şi imediată pentru plata taxelor şi impozitelor de către persoane prin intermediul cardului, la ghişeu sau online. Ne-am îndreptat către Ghişeul.ro pentru că este o platformă care deja funcţionează la nivelul taxelor locale. Este cazul să mergem şi la nivelul autorităţilor centrale, respectiv să înrolăm ANAF în Ghişeul.ro pentru simplificarea vieţii contribuabilului. Este obligatorie alinierea serviciilor publice şi a procedurilor administrative la noile tehnologii şi la nevoile sociale, în tendinţele existente la nivel european. Contribuabilii au mari aşteptări în această direcţie, aşa cum a reieşit şi din consultarea online lansată pe platforma guvernamentală maisimplu.gov.ro. Aşadar, având în vedere numărul mare de solicitări privind plata taxelor online, ANAF a demarat procedurile şi sperăm ca, din toamnă, acest lucru să fie posibil cel puţin la nivelul persoanelor fizice', a menţionat Dragu, citată de Agerpres. 

Potrivit ministrului Finanţelor Publice, la ora actuală, este urmată o serie de paşi, unul fiind selectarea instituţiei de credit prin care să se realizeze plăţile online. 

'Tehnic, sunt doi paşi importanţi pe care îi facem în această perioadă pentru a adera la sistemul de plată electronică. În primul rând, trebuie să selectăm instituţia de credit prin care să se realizeze plăţile online. În al doilea rând, trebuie înregistrarea efectivă a ANAF pe platformă. Pot să vă spun că am demarat ambele acţiuni în paralel şi în acest moment avem deja un grup de lucru care lucrează din partea Trezoreriei şi din partea ANAF pentru realizarea caietului de sarcini, dar şi pentru identificarea aspectelor tehnice la nivel IT pe care trebuie să le soluţionăm în perioada imediat următoare. De asemenea, sunt aspecte tehnice şi juridice extrem de importante ce trebuie avute în vedere. De exemplu, datele cu privire la ce taxe şi impozite are de plătit fiecare contribuabil sunt date cu caracter secret. Asta înseamnă că informaţiile de plată vor fi furnizate de ANAF la 24 de ore după deschiderea contului pe ghişeul.ro. De asemenea, stingerea creanţelor se va face în maxim 5 zile de la efectuarea plăţii. În prezent, vreau să vă reamintesc că avem posibilitatea achitării taxelor şi impozitelor în numerar la casieriile trezoreriilor, prin virament, respectiv prin Ordin de plată sau prin internet banking şi prin mandat poştal. După cum spuneam, din toamnă sperăm să putem efectua aceste plăţi şi online, prin Ghişeul.ro', a spus Anca Dragu, potrivit Agerpres. 

Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională, Agenţia pentru Agenda Digitală a Romaniei (AADR) şi Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO) au organizat, luni, conferinţa dedicată împlinirii a 5 ani de Ghişeul.ro – Sistemul Naţional Electronic de Plata Online, platforma online de plată cu cardul a taxelor şi impozitelor locale.