„Am venit cu o idee, să ne folosim de simboluri naționale cum este Miorița, să ne folosim de legendele României pe care le avem din trecut, în așa fel încât să facem o altfel de promovare față de modul în care s-a făcut în ultimii 27 de ani sau poate că nu s-a făcut în ultimii 27 de ani. Să schimbăm puțin strategia și eu am lansat o idee principială, că de aceea este comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînțeles că cineva de acolo a luat în bășcălie și a trebuit să înceapă să fie de rea-credință și să analizeze altfel această discuție”, a explicat Dobre, la Palatul Parlamentului, întrebat dacă intenționează să schimbe brandul de țară.

El a precizat că brandul de țară nu se poate schimba până în 2020, deoarece ar însemna să se înapoieze Comisiei Europene suma de 850.000 euro.

„Este vreo rușine că discutăm despre simbolurile României, despre Miorița? Este vreo rușine că ne folosim de legendele României? În primul rând, trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulți turiști sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetățeni români, care vin de două ori pe an și cheltuiesc bani în activitatea aceasta turistică din România. Mulți dintre ei și-au și dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo rușine că le reamintim românilor de legende și de simbolurile naționale? Nu este vorba de schimbarea brandului de țară, nu se poate schimba brandul de țară că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 euro, ceea ce nu se poate și nu cred că vreun conducător al unei instituții publice își asumă așa ceva”, a spus Dobre.

Ministrul Turismului a precizat că discuția referitoare la Miorița a avut loc în contextul în care trebuie realizate șase broșuri pentru promovarea turistică a României.

„Este vorba de o discuție principială pentru că noi, în momentul de față, avem de realizat niște broșuri, șase la număr, o să înceapă o achiziție publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online”, a menționat Dobre.

 

Oaia nu poate să fie brandul turistic al României, pentru că, până în anul 2020, acesta este reprezentat de o frunză, a afirmat marţi, la rândul său, premierul Sorin Grindeanu. 

Întrebat dacă împărtăşeşte punctul de vedere al ministrului Agriculturii, Petre Daea, că „oaia este o statuie vie” şi ar trebui să fie brandul turistic al României, Sorin Grindeanu a răspuns: „Nu poate să fie brandul turistic al României, pentru că până în 2020,  pe fonduri europene, când s-au făcut această siglă şi acest brand, e o frunză. Discutabilă şi alegerea din urmă cu câţiva ani  Am discutat cu domnul ministru Dobre de mai multe ori azi să văd despre ce e vorba, n-am văzut neapărat declaraţia domnului Daea, care nu e la Turism, e la Agricultură . Sigur, agricultura are legătura cu oaia. Dar ceea ce  a fost important a fost clarificarea pe care i-am cerut-o domnului ministru Dobre legat de acest subiect”. 

Şeful Executivului a precizat că ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a spus că discuţia din comitetul de promovare a României a vizat „promovarea unor lucruri foarte cunoscute”, precum Dracula şi Mioriţa, şi nu „schimbarea frunzei”. 

„Discuţia pe care a avut-o în acel comitet de promovare a României, nu de schimbare a siglei sau a frunzei, ca să fiu mai clar, ci de promovare a României şi prin promovarea unor lucruri foarte cunoscute, cum ar fi Dracula, Mioriţa şi aşa mai departe. De aici şi până la schimbarea siglei, eu zic că e cale lungă şi am văzut că domnul ministru Dobre a clarificat într-o declaraţie acest subiect”, a mai afirmat Grindeanu. 

AGERPRES