'Pe baza datelor disponibile privind localizarea ultimului contact al avionului, vremea a fost factorul declanşator al accidentului', potrivit informaţiilor de pe site-ul agenţiei, citat de AFP.

Avionul pare să fi zburat printre nori foarte ameninţători, potrivit aceleiaşi surse.

'Fenomenul meteo cel mai probabil a fost givrajul care poate deteriora motoarele din cauza unui proces de răcire. Aceasta este doar una dintre posibilităţi, pe baza analizei datelor meteorologice existente', adaugă agenţia.

Airbusul A320-200, care efectua la 28 decembrie legătura între oraşul indonezian Surabaya şi Singapore, cu 162 de persoane la bord, a zburat în condiţii meteorologice foarte proaste.

Pilotul a cerut să ia altitudine pentru a evita o furtună, dar nu a primit imediat undă verde de la controlul aerian din cauza unui trafic foarte intens pe acest culoar aerian foarte frecventat. El a dispărut de pe ecranele radarelor la scurt timp după aceea.

Autorităţile indoneziene vor ancheta asupra unor 'infracţiuni' comise de compania AirAsia pe care o suspectează că a folosit un culoar de zbor fără autorizaţie.

Avionul a folosit un culoar aerian într-un interval orar pentru care compania nu avea autorizaţie, a afirmat directorul general al Aviaţiei Civile indoneziene Djoko Murjatmodjo. Căutările corpurilor victimelor şi altor părţi ale epavei, în special cutiile negre, continuau duminică.AGERPRES