CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

De ce biletele la CFR Călători sunt mult mai scumpe decât la privați?

Autor: Ilinca Pop | miercuri, 06 august 2014 | 5 Comentarii

”Peste 30% din Trenurile Soarelui au avut un grad de ocupare de 100%”, anunţa CFR Călători la jumătatea lunii iulie, cele mai aglomerate fiind în weekend. Iar dacă ar fi să se ia în calcul şi operatorii privaţi care merg pe ruta Gara de Nord (Bucureşti) – Constanţa, atunci este clar că traficul spre mare a crescut cu peste 20%, potrivit datelor din piaţă.

Cu menţiunea că această rută este operată deja de Regiotrans, companie deţinută de omul de afaceri Costel Comana, iar zilele trecute a început să opereze şi compania Softrans.

Cu ce vin nou aceste companii private? Cu

preţuri mult mai mici pentru un bilet. De exemplu, o călătorie de două ore sau două ore şi jumătate costă, în cazul lor, între 40 de lei (Softrans) şi 45 de lei (Regiotrans), în timp ce compania de stat vinde această călătorie cu 62 de lei. Preţuri mai mici (35 de lei) sunt pentru trenurile de tip Regio, unde durata călătoriei este de peste trei ore şi jumătate.

Potrivit datelor CFR Călători, aceste preţuri sunt calculate astfel încât nivelul tarifului de transport împreună cu subvenţia acordată în condiţiile legii de la bugetul de stat, să acopere nivelul costurilor de transport al călătorilor pe calea ferata, inclusiv o cotă de profit prevazută de legislaţia în vigoare.

Pe de altă parte, operatorul de stat a anunţat că oferă reduceri în funcţie de perioada de anticipaţie cu care este achiziţionat biletul. Reducerile pornesc de la 10% pentru o anticipaţie de şase zile şi ajung până la 25% pentru anticipaţia de peste 21 de zile.

În primul semestru al acestui an, CFR Călători a înregistrat o cifră de afaceri de 970 de milioane de lei (220 milioane de euro), cu 24,5% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

15 august 2016

Primul metrou cu motor permanent magnet a fost pus în funcțiune

Transporturi si Infrastructura

11 august 2016

MT: Rută alternativă mai bine semnalizată către sudul Litoralului

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii