CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Dan Costescu: CNADNR va fi descentralizată

Autor: |

Ministrul Transporturilor spune că trebuie regândit modul de monitorizare a proiectelor, iar unităţile de implementare trebuie împinse spre teritoriu şi făcute la nivel regional pentru a putea finaliza la termen proiectele de infrastructură.

Finalizarea licitaţiilor de peste 2 miliarde de euro şi derularea contractelor de 1,44 miliarde de euro din ograda CFR SA sunt cele mai importante subiecte aflate pe agenda ministrului transporturilor, Dan Costescu. Într-un interviu acordat revistei Capital, ministrul Transporturilor a anunţat că cel târziu în primăvară vom avea constructorii pentru reabilitarea a aproximativ 140 de kilometri de cale ferată între Arad şi Simeria, proiecte estimate la peste 2 miliarde de euro. După eşecul privatizării CFR Marfă din toamna anului 2013, Dan Costescu a precizat că operatorul feroviar de marfă începe anul 2016 cu un nou proces de restructurare şi eficientizare. Ministrul transporturilor aşteaptă un raport al Corpului de Control pentru a analiza activitatea managementului de la TAROM şi anunţă un proces de descentralizare şi reorganizare a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Capital: Licitaţiile la calea ferată Arad-Simeria sunt blocate de mai bine de doi ani. Ce se întâmplă cu aceste proiecte amânate sau blocate, ce însumează aproape 2 miliarde de euro, din cadrul companiei CFR SA?

Dan Costescu: Licitaţiile sperăm să fie finalizate cât de curând, cel mai probabil la începutul acestui an. În momentul în care am venit eu în CFR SA licitaţiile erau blocate de un an şi ceva, prima mea grijă a fost să le lăsăm să curgă pentru că altfel am fi intrat într-o mare criză de timp. Personal am o mulţime de nemulţumiri referitor la licitaţii, cadrul legal ne împinge foarte mult şi ne limitează în a lua decizii foarte rapide. Un exemplu simplu doar vă ofer: o licitaţie unde am cinci concurenţi, fiecare cu o ofertă de 60.000 de pagini. De ce trebuie să am o comisie care să piardă timp cu 300.000 de pagini? Mai degrabă ar trebui să am o procedură simplă, să pot stabili câştigătorul după o regulă financiară, iar apoi îi verific documentaţia să văd dacă este eligibil. În felul acesta evaluez 60.000 de pagini şi nu 300.000 de pagini. Este una din căile alese de alte ţări şi se lucrează foarte bine. În momentul în care nu a ieşit primul şi nu era eligibil conform ofertei din cele 60.000 de pagini, mă duc la locul doi, dar nu pierd acel timp să răsfoiesc toate cele 300.000 de pagini.

Pagina 1 din 5
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
loading...