În acest context, RTB House a analizat sute de campanii din peste 40 de piețe pentru a stabili cele mai bune modalități prin care retailerii pot valorifica la maximum interesul pentru shopping al clienților. Primul pas este planificarea. Astfel, creațiile publicitare ar trebui să fie gata de afișare cu mult timp înainte ca perioada de reduceri să înceapă și advertiserii ar trebui să îndrume consumatorii prin diverse mesaje.

De exemplu, etichetele „ultimele în stoc” sau „cel mai cumpărat” ajută cumpărătorii să înțeleagă mai rapid oferta.
Când vine vorba de retargeting, fluxurile personalizate cu produse sunt utile, dar trebuie ținut cont că este o perioadă la fel de bună să fie expuse cel mai bine vândute produse din perioada de Crăciun.

Retailerii trebuie să ia în calcul și utilizatorii inactivi. Aproape 50% din clickurile pe reclame sunt generate de vizitatorii unui e-shop în aceeași zi, conform analizei. Însă, în aceste perioade în special trebuie pus accentul cât mai mult pe livrarea mesajului către acei utilizatori inactivi.

Sezonul reducerilor de lichidare de stoc este, totuși, unul dintre cele mai bune momente în care magazinul să se reconecteze cu consumatorii. Trebuie să ia în calcul pregătirea unui mesaj personalizat pentru vizitatorii inactivi, adică aceia care au vizitat site-ul cu câteva zile, săptămâni sau chiar luni în urmă. Rezultatul va fi nu doar generarea de vânzări, dar și atragerea de trafic nou.

Nu în ultimul rând, recomandările pot acționa ca un vânzător personal într-un magazin tradițional, ajutându-i pe clienți să găsească lucrurile care le plac. Bannerele de retargetare nu trebuie să conțină doar produse pe care utilizatorul le-a văzut, dar și recomandări de produse care pot fi pe interesul acestuia.