După aproape două luni și jumătate de la emiterea ordinelor de începere a lucrărilor pentru construcția a circa 37 de kilometri din autostrada A3 Campia Turzii – Ogra, de către oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, firmele de construcții au depus la CNADNR documentația tehnică pentru obținerea autorizației de contrucție. Reprezentanții firmelor de construcții ne-a explicat că după emiterea ordinului de începere a lucrărilor urmează patru luni de proiectare şi 12 luni de execuţie.

„S-a realizat procesul de diagnostic arheologic intruziv, respectiv recunoaşterea aprofundată a terenului și efectuarea de sondaje arheologice pe traseul întregii porțiunii de autostradă. S-au efectuat sondaje pe aliniementul celor aproximativ 17,9 km de autostradă și s-au descoperit cinci situri arheologice descoperite. Diagnosticul arheologic intruziv este realizat doar de o instituţie abilitată (muzeu, institut de arheologie, universitate) cu o echipă de 4-6 arheologi, 4-8 muncitori necalificaţi, utilaje și alte elemente de logistică“, ne-a precizat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA. Potrivit acestuia, în jurul datei de 1 august începe cercetarea arheologică a celor cinci situri. „Noi oferim tot ce înseamnă logistică pentru această operațiune, muncitori necalificați, utilaje. Prin contract, am solicitat ca în aproximativ două luni să fie finalizată cercetarea arheologică. Avem nevoie de descărcarea arheologică pentru a putea începe lucrările și pe aceste porțiuni. Paralel cu aceste proceduri sunt și alte lucrări pe aliniamentul traseului de autostradă. În prezent, am depus documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construcție. Urmează să fie aprobată în Consiliul Tehnico-Economic al CNADNR, apoi se eliberează autorizația de construcție și încep lucrările“, ne-a mai explicat Cristian Becheru.

Buldozerele intră pe primii șapte km dinspre Turda

Conform termenelor contractuale stabilite cu oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, asocierea Astaldi SPA – Max Boegl Romania SRL – Astalrom SA – Consitrans SRL, construcctorul lotului de autostradă Iernut – Cheţani (17,9 km), începe lucrările pe primii șapte km. „Am început să negociem contractele pentru achiziția materialelor de construcție necesari celor 17,9 km de autostradă, între Iernut și Chețani. Cumpărărm nisip, pietriș, cribluri, agregate pentru betoane, balast pentru fundație, ciment și grinzi pentru poduri“, ne-a mai precizat reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA.


Pe acest tronson de autostradă vor fi mai multe lucrări de artă, respectiv poduri şi viaducte. Pe traseul celor șapte kilometri de autostradă se constuiesc două poduri peste trei brațe ale râului Mureș. Cele două poduri vor avea o lungime totală de aproximativ 850 m și sunt în apropiere de localitatea Bogata, judeţul Mureş. În total, pe lotul 2 de autostradă, între Ogra şi Câmpia Turzii se construiesc trei poduri peste Mureş şi unul peste calea ferată Deda-Războieni.

În prezent, am depus documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construcție. Urmează să fie aprobată în Consiliul Tehnico-Economic al CNADNR, apoi se eliberează autorizația de construcție și încep lucrările.
Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA