În baza noului act normativ, Comisia Europeană (CE) a obținut dreptul de a aplica o amendă de până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul considerat neconform. De asemenea, CE poate stabili operațiuni de rechemare (recall). Puterea obținută prin această nouă măsură aduce CE mai aproape de drepturile aferente Agenției pentru Protecția Mediului din S.U.A.

Alături de măsura de anul trecut prin care s-a impus ca emisiile poluante ale mașinilor să fie măsurate în traffic real și nu doar în laborator, noul act normativ marchează cea mai profundă modificare a legislației din Uniunea Europeană în privința omologării și verificării vehiculelor.

„Această reformă îmbunătățește cu adevărat sistemul defectuos de testare a autoturismelor”, a afirmat organizația europeană a consumatorilor din Bruxelles într-o declarație.

Noua legislație, care înlocuiește normele din 2007, permite de asemenea Comisiei de la Bruxelles să efectueze testarea post-omologare a autoturismelor, iar autoritățile naționale (precum RAR în România) vor putea să ordone operațiuni de recall pentru vehicule omologate în alte state.