PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Femei de succes

Cofondatoarea Bitdefender face manuale pentru şcolari

Autor: Bianca Dobrescu | vineri, 12 februarie 2016 | 0 Comentarii

Măriuca Talpeş, femeia de afaceri care, împreună cu soţul ei, Florin Talpeş, a dezvoltat cel mai vândut produs IT românesc din lume, antivirusul Bitdefender, vrea să schimbe sistemul de învăţare din şcolile româneşti. De curând, Intuitext ,divizia de software educaţional a grupului Softwin, a câştigat licitaţia pentru manualele digitale şi în format printde clasa a I şi a II-a la două discipline şi pentru clasa a III-a la patru discipline.

Matematician de profesie, Măriuca Talpeş a absolvit Facultatea de Matematică-Informatică din Bucureşti, iar între timp a urmat un stagiu de practică de doi ani la SARO Târgovişte.

Asta pentru ca ulterior să lucreze în cadrul Institutului de Tehnică de calcul, la laboratorul de proiectări de imagini, unde era angajat şi soţul său. “Acolo se făceau proiecte de performanţă. Din 1985 şi până în 1989 am lucrat la proiecte de cercetare foarte avantgardiste, la nivel mondial. Echipa gândită la acea vreme de Ceauşescu a fost nemaipomenit de inovativă, iar noi nici măcar nu eram conştienţi. De pildă, am lucrat la un proiect pentru Spitalul Colţea, de analizare a imaginilor tumorilor pulmonare. Mai precis, pentru ca razele să iradieze tumoarea cât mai precis, se analiza foarte bine imaginea cu suportul unor algoritmi dezvoltaţi în institut. Ulterior, pe baza acestor date, erau direcţionate razele pentru a distruge tumoarea“, povesteşte ea. Un alt proiect de care îşi aminteşte cu plăcere Măriuca Talpeş, este cel pentru Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie (INMH), atunci când pe baza analizelor la care lua parte şi Măriuca Talpeş, cei de la INMH puteau prezice mai bine vremea.

Cercetare pentru Educaţie

În 1990, soţii Talpeş şi-au dat demisia de la Institutul de Tehnică de calcul şi au pus temeliile propriului business, Softwin, prin care lucrau la proiecte de dezvoltare software pentru clienţi din Franţa şi Germania. Primele produse destinate Educaţiei dezvoltate de Softwin pentru francezi şi americani, care vizau atât profesorii cât şi copiii, au fost lansate în 1993, pentru ca în opt ani să ajungă şi pe piaţa românească, sub marca Intuitext, actuala divizie de software educaţional a grupului Softwin.

În prezent, Intuitext reuneşte peste 25 de produse educaţionale dedicate copiilor cu vârste cuprinse între 7 şi 18 ani. De numele Măriucăi Talpeş se leagă comunităţile online didactic.ro, olimpiade.ro, suntparinte.ro, care sunt vizitate de peste un milion şi jumătate de utilizatori unici pe lună. Dar şi programe educaţionale precum examenultau.ro sau inveticuplacere.ro.

De exemplu, examenultau.ro este o soluţie de învăţare dedicată celor care se pregătesc pentru Evaluarea Naţională de la sfârşitul clasei a VIII-a. Mai clar, platforma cuprinde secţiuni de testare, învăţare, recapitulare, evaluare, exersare şi simulare examen şi acoperă 100% materia pentru Evaluarea Naţională. Un abonament de un an, la materiile română şi matematică poate fi achiziţionat la preţul de 299 de lei, în timp ce pregătirea la o singură materie duce la 248 lei.

Învăţarea pe net, încă la început

Despre piaţa de învăţare cu calculatorul, antreprenoarea spune că este în formare, în contextul în care mai e de lucrat la încrederea părinţilor şi a profesorilor privind noile metode de predare. „Copiii împing schimbarea. Noi concurăm acum cu jocurile de pe tabletă, trebuie să le atragem atenţia. Adică, faci un produs de predare digitală, dar te baţi cu tot ce are el acolo, instalat pe device. Cum tot mai multe lucruri încep să se întâmple în mediul online, este firesc să oferi învăţare pe net. Este important internetul, dar trebuie folosit inteligent, iar piaţa trebuie să fie deschisă, pentru că atunci apar cele mai bune produse, când concurenţa e liberă“, susţine ea.

Educaţie prin pedeapsă în şcoli

În opinia sa, educaţia din România cultivă frica de eşec. Mai clar, din clasele mici copiii sunt pedepsiţi aspru, deşi nu ar trebui, iar de efectele acestea vor scăpa greu. „Sunt unii elevi care sunt consideraţi slabi, totuşi sunt cazuri şi cazuri, poate un copil are mai mult talent la muzică sau la desen, sau poate e pasionat de matematică. Atunci când creşti un copil, trebuie să-i creşti încrederea în propriile forţe. Valorile unui copil se cresc în clasele I-VIII. Am întâlnit numeroşi elevi care, odată ajunşi la un liceu la care nu şi-au dorit, încă din clasa a IX-a erau ferm convinşi că nu vor lua bacul, iar asta din cauză că li s-a spus că sunt slabi şi pe parcurs, şi-au pierdut încrederea în propriile forţe“, explică Măriuca Talpeş. Conform spuselor sale, şcoala trebuie să dezvolte încrederea în sine a elevilor, iar o oră de ştiinţe ar trebui să cuprindă foarte multe aplicaţii practice.

Amintiri de pe băncile şcolii

Atunci când vorbeşte despre pasiunile sale, nu-ţi vine să mai pui accentul pe cele trei milioane de euro, cifra de afaceri înregistrată de Softwin anul trecut, ci să-i asculţi mai departe peripeţiile de pe băncile şcolii la orele de matematică. Întrebată dacă, de-a lungul timpului a fost pusă în dificultate pe motiv că este femeie, spune că în antreprenoriat nu, ci pe când era elevă. „În ceea ce priveşte ştiinţele exacte, există o oarecare neîncredere în fete din partea profesorilor. Sau cel puţin, exista. Îmi amintesc că profesorul care m-a învăţat să-mi placă matematica, nici nu m-a anunţat când am câştigat un concurs şcolar. Am aflat de la băieţii din clasă. Dar eu l-am îndrăgit foarte mult pentru că preda aşa de bine încât te făcea să simţi matematica. Iar ulterior m-a apreciat. Probabil că unele fete din clasă s-au lăsat descurajate. Dar niciodată nu trebuie să te laşi“, spune ea.

Programul fix distruge creativitatea, iar pentru a fi antreprenor trebuie  să fii şi artist pentru că bucuria cu care se lucrează se transmite în produsul final.

Măriuca Talpeș, cofondator Softwin

Ce cărţi recomandă Măriuca Talpeş

- Marketing segmentation:how to do it and how to profit from it, de Malcom McDonald

- Buyer Personas: How to gain inside into your customers expectations , de Adele Revella

- Neuromarketing, de Patrick Renvoise



SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.