În prima săptămână a lunii noiembrie, CNADNR a informat că a lansat o dezbatere publică referitoare la alegerea traseului privind construcția autostrăzii Pitești-Sibiu. Există 5 variante de traseu din care 4 propuse în studiul de fezabilitate revizuit și o variantă din studiul de fezabilitate din anul 2008.

În decursul zilei de astăzi, agenția mediafax.ro a publicat un interviu cu noul ministru al transporturilor, Dan Costescu, potrivit căruia construcția autostrăzii ar putea fi finalizată în 2020.

Mediafax.ro – Costescu: Autostrada Sibiu-Piteşti ar putea fi finalizată în 2020. A fost stabilit traseul

Doar că informația este eronată. Traseul nu a fost încă stabilit. Surse autorizate din cadrul CNADNR ne-au explicat că traseul autostrăzii Sibiu-Pitești se stabilește abia după finalizarea studiului de fezabilitate. „Procedura privind studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie să treacă de comisia tehnică si apoi este promovat în Consiliul Tehnico-Economic al CNADNR. Probleme privind demolarea unei porțiuini din autostrada Orăștie-Sibiu și suspiciunile de pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva au apărut pentru că specialiștii din comisiile tehnice care nu au verificat studiile de prefezabilitate și fezabilitate. Traseul autostrăzii Sibiu-Pitești este bătut în cuie de Consiliul Tehnico Economic al CNADNR”, ne-au declarat sursele citate.

Potrivit acestora, traseul autostrăzii Sibiu-Pitești, cel mai întârziat proiect de infrastructură rutieră aflat pe Coridorul IV, ar putea fi finalizat abia în primăvară. „Așteptăm analiza cost beneficiu și avizele de mediu. Varianta trei pare mai accesibilă”, ne-au mai declarat sursele autorizate.

Chiar și ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a precizat, într-o întâlnire informală cu jurnaliștii acreditați pe acest domeniu, că traseul autostrăzii Sibiu-Pitești se stabilește după finalizarea studiului de fezabilitate.