O altă tendinţă observată în decursul anului trecut este că 2 din 3 clienţi care cumpără online produse turistice preferă să achite cu cardul. Fie că este vorba de un card de debit sau credit, peste 65% dintre clienţii portalului Vola.ro au ales această metodă de plată-instant. Din cei 35% rămaşi, mare parte au încheiat tranzacţia tot online, folosind transferul bancar prin servicii de online banking sau chiar criptomoneda Bitcoin. Doar o mică parte dintre turişti au optat pentru o metodă de plată offline, precum plata la sucursala unei bănci, la sediul agenţiei din Bucureşti sau la terminalele ZebraPay din ţară. 

'Se poate observa o preferinţă a românilor pentru companiile de tip low-cost, cele mai mari companii de acest tip prezente pe piaţa din România situându-se în topul vânzărilor. Acest lucru are evident un impact asupra întregii pieţe, pentru că a forţat companiile de linie să vină cu reduceri de preţ sau să aplice un model de business similar', a precizat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro. 

Pentru 2016 se estimează o creştere de 30-40% a afacerilor în segmentul vânzărilor de vacanţe şi a biletelor de avion prin platforma online. Principala pârghie de creştere va rămâne vânzarea biletelor de avion, la care se va adăuga şi cea a pachetelor de tip city break şi tour-operator. 

AGERPRES