CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Estimările s-au adeverit: Cel mai slab an pentru autostrăzi!

Autor: |

În primăvară, Capital semnala faptul că acest an va fi cel mai slab în construcţia infrastructurii rutiere. Acum, cu câteva zile înainte de finele anului, putem constata că estimările s-au adeverit.

La începutul anului, oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimau că, în 2014, se vor finaliza lucrările la 93 km de autostradă. Dar, în primăvară, au rectificat datele.

Astfel, cei 93 de kilometri de autostradă au intrat la apă, fiind reduşi la jumătate. Doar că, la final de an, observăm că nici aceste calculele nu au fost bine realizate. În urmă cu o lună, mai exact cu doar două zile înainte de turul al doilea de scrutin al alegerilor prezidenţiale, premierul Victor Ponta împreună cu actualul ministru al transporturilor, Ioan Rus, au inaugurat 22,1 kilometri de autostradă. Conform contractului semnat în 2011 cu italienii de la Impregilo, pe cei 22,1 km dintre Cunţa şi Sălişte (lotul 3 al tronsonului Sibiu-Orăştie) trebuia să circulăm din aprilie 2013. Astfel, rezultă o întârziere de aproape 20 de luni. Principala cauză a fost alunecarea de teren, care, potrivit constructorului, nu a fost menţionată în studiul de fezabilitate, astfel că italienii au fost nevoiţi să efectueze noii studii de amploare. Mai mult, la sfârşitul lunii martie era foarte aproape ca înţelegerea între CNADNR şi Impregilo să se rupă, precum anunţa ministrul transporturilor de atunci Dan Șova.

Încă 26 km stau sub semnul întrebări

O întârziere de 20 de luni se înregistrează şi la tronsonul Nădlac-Arad, unde contractele cu primii constructori au fost reziliate, în noiembrie 2012 cel cu Romstrade, iar în iulie 2013 cel cu Alpine. Guvernului Ponta i-a trebuit mai mult de un an de zile pentru fiecare lot să găsească noi constructori, astfel că lucrările au intrat în conservare. În urmă cu o lună conducerea CNADNR ne-a precizat că până la sfârşitul anului în curs sunt şanse foarte mari să fie deschişi circulaţiei încă 28 de kilometri din acest tronson. Mai exact, primul lot, cu o lungime de 22,2 km, şi încă 6 km din lotul 2, pentru a putea face legătura cu nodul rutier de la Pecica.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F