PUBLICAȚIILE NOASTRE:
SE INTAMPLA ACUM!

Transporturi si Infrastructura

Estimările s-au adeverit: Cel mai slab an pentru autostrăzi!

Autor: Ciprian Mailat | marţi, 09 decembrie 2014 | 3 Comentarii

În primăvară, Capital semnala faptul că acest an va fi cel mai slab în construcția infrastructurii rutiere. Acum, cu câteva zile înainte de finele anului, putem constata că estimările s-au adeverit.

La începutul anului, oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) estimau că, în 2014, se vor finaliza lucrările la 93 km de autostradă. Dar, în primăvară, au rectificat datele.

Astfel, cei 93 de kilometri de autostradă au intrat la apă, fiind reduși la jumătate. Doar că, la final de an, observăm că nici aceste calculele nu au fost bine realizate. În urmă cu o lună, mai exact cu doar două zile înainte de turul al doilea de scrutin al alegerilor prezidențiale, premierul Victor Ponta împreună cu actualul ministru al transporturilor, Ioan Rus, au inaugurat 22,1 kilometri de autostradă. Conform contractului semnat în 2011 cu italienii de la Impregilo, pe cei 22,1 km dintre Cunța și Săliște (lotul 3 al tronsonului Sibiu-Orăștie) trebuia să circulăm din aprilie 2013. Astfel, rezultă o întârziere de aproape 20 de luni. Principala cauză a fost alunecarea de teren, care, potrivit constructorului, nu a fost menționată în studiul de fezabilitate, astfel că italienii au fost nevoiți să efectueze noii studii de amploare. Mai mult, la sfârșitul lunii martie era foarte aproape ca înțelegerea între CNADNR și Impregilo să se rupă, precum anunța ministrul transporturilor de atunci Dan Șova.

Încă 26 km stau sub semnul întrebări

O întârziere de 20 de luni se înregistrează și la tronsonul Nădlac-Arad, unde contractele cu primii constructori au fost reziliate, în noiembrie 2012 cel cu Romstrade, iar în iulie 2013 cel cu Alpine. Guvernului Ponta i-a trebuit mai mult de un an de zile pentru fiecare lot să găsească noi constructori, astfel că lucrările au intrat în conservare. În urmă cu o lună conducerea CNADNR ne-a precizat că până la sfârșitul anului în curs sunt șanse foarte mari să fie deschiși circulației încă 28 de kilometri din acest tronson. Mai exact, primul lot, cu o lungime de 22,2 km, și încă 6 km din lotul 2, pentru a putea face legătura cu nodul rutier de la Pecica.

Optimismul celor de la CNADNR nu este împărtășit și de constructor. În urmă cu două săptămâni, reprezentanți ai Astaldi-Max Boegl, constructorul selectat pentru continuarea lucrărilor la cele două tronsoane, au declarat presei locale că „dacă avem noroc şi vremea ţine cu noi, sperăm să finalizăm primul lot şi drumul de legătură, dar şi 4 kilometri din lotul 2 (n.r. 4 kilometri, nu 6 cum au anunţat cei de la CNADNR). Ținând cont că iarna și-a făcut simțită prezența în ultimele zile este greu de precizat dacă lucrările vor fi gata în acest an.

Promisiuni mari pentru 2015

Vestea bună este că lucrările sunt într-un stadiu destul de avansat, astfel că în prima parte a anului se vor finaliza și vom putea circula pe aproape 40 km de autostradă între Nădlac și Arad. Pentru 2015, promisiunile autorităților sunt de ordinul sutelor, astfel că am putea asista la un nou record. Doar că depinde de alocările bugetare pentru continuarea lucrărilor. Banii din supra-acciză nu au ajuns la drumuri, iar în decembrie 2015 expiră termenul la absorbția fondurilor europene alocate pentru perioada 2007-2013.


SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.