Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Autostrada Comarnic-Brașov: Primele date despre proiect

Autor: | | 6 Comentarii

CNADNR a făcut publice câteva informații despre proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov, tronson care se realizează în concesiune. Procesul de contractare al partenerului (constructorului) trenează de mai bine de un an, primul anunț de licitație fiind lansat încă din 2012.

Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului transporturilor Ioan Rus ca pe pagina de internet a CNADNR să fie publicate astăzi toate detaliile care pot fi făcute publice cu privire la contractul de concesiune Comarnic-Braşov (preţ, cost/km, durata lucrărilor etc), iar până pe 15 februarie să fie luată o decizie în ceea ce priveşte continuarea lucrărilor cu companiile desemnate câştigătoare Vinci-Strabag-Aktor.

"Până pe 15 februarie, trebuie să spunem companiilor care au câştigat prima fază a procedurii "semnăm" sau "nu semnăm", pentru că nu mai putem să stăm, am întâziat opt luni", a spus premierul.

Citiţi şi:  Ponta- "Pe tema Comarnic-Braşov pot să-mi fac un doctorat". 15 februarie- termen decisiv pentru autostradă

CNADNR şi Ministerul Transporturilor au publicat astăzi o prezentare de 32 de pagini, care poate fi descărcată aici

Costul total al tronsonului Comarnic-Braşov este de 1,828 miliarde de euro.  Din această sumă 91%, adică 1,66 reprezintă costul de contrucţie, 6% costuri de inginerie şi proiectare, iar 3% reprezintă alte costuri, prin care asigurări, inginerul independent.

Citiţi şi: Autostrada din munţi, mai scumpă decât în 2010

"Costurile de constructie acopera nu doar suprafata de rulare, respectiv partea vazuta a autostrazii, ci si numeroase alte lucrari care fac ca aceasta suprafata de rulare sa se ridice la un inalt nivel de calitate. Este vorba de lucrari importante de terasamente precum si de consolidare a versantilor datorate profilului geologic si geotehnic al zonei strabatute de autostrada, lucrari a caror stabilitate este direct influentata de executarea unui sistem vast si judicios gandit si realizat de preluare si indepartare a apelor meteorice sau de infiltratie", se menţionează în documentul publicat astăzi de CNADNR.

Tot în sursa citată se arată că proiectul prevede importante lucrari de arta, intre care 19 viaducte si 16 poduri cu o lungime totala de aprox. 4 km, precum si 10 km de tuneluri cu galerie dubla (sau aproximativ 20 de km de tunel in fir simplu), reprezentand una dintre provocarile ingineresti cele mai complexe. Totodata, sunt incluse 3 noduri rutiere, drumurile de acces la autostrada, precum si asigurarea continuitatii drumurilor existente pe care autostrada le-ar putea intrerupe, relocarea variatei retele de utilitati pe care autostrada o afecteaza, lucrari hidrotehnice si de atenuare a impactului asupra mediului.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 decembrie 2017

Cum vrea TAROM să scape de pierderi

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro