Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Asigurari si Pensii

Roboții și smartphone-ul vor rezolva problemele șoferilor

Autor: | | 0 Comentarii

Noi soluții digitale promit să simplifice mult viața șoferilor. Astfel, un conducător auto a cărui maşină a suferit o daună în urma unui accident, va avea curând ocazia să închidă dosarul cu firma de asigurare în doar câteva ore și să urmărească reparaţia mașinii pas cu pas de pe telefon.

Doar cine nu a suferit o daună, oricât de mică, nu ştie că repararea maşinii în baza unei poliţe RCA sau chiar CASCO poate fi o adevărată epopee. 

Firmele care vând cele mai multe asigurări auto din România sunt deja renumite pentru întârzierile uriaşe chiar şi în prima fază a instrumentării unui dosar de daună- constatarea. Nu puţine au fost situaţiile în care, din lipsa unui număr adecvat de angajaţi, firme ca City Insurance sau Euroins au programat păgubiţii, pentru constatare şi la 1-2 săptămâni după ce a avut loc evenimentul. Pentru această problemă a apărut, recent, o soluţie digitală. Departe de a fi încă populară printre firmele de asigurare (se află deocamdată în fazele de prezentare), aplicaţia promite să rezolve, în cel mai scurt timp, problema constatării daunelor. 

Soft-ul a fost lansat recent de către Audatex, firma care furnizează date despre costurile pieselor de schimb şi ale vopselei în 85% dintre dosarele de daună din România. 

Aplicaţia se numeşte AudaSmart şi ar permite şoferului să parcurgă toate fazele instrumentării unui dosar de daună din faţa telefonului sau de la locul accidentului. Asta doar în condiţiile în care ar avea de a face cu un asigurător care acceptă şi cumpără aplicaţia. 

Cum funcţionează

Într-o primă fază, cel puţin în cazul companiilor bune plătitoare care domină piaţa CASCO această aplicaţie ar putea deveni operaţională de la jumătatea anului viitor.

„Aplicaţia funcţionează simplu. După ce notifică dauna companiei de Asigurări, clientul primeşte un link (token) pe adresa de email. Acest link poate fi deschis în orice browser al telefonului mobil, fără a fi necesară descărcarea unei aplicaţii şi urmează un proces prin care clientul este ghidat pentru autocostatarea daunei. Sunt selectate piesele avariate, sunt încărcate fotografii cu automobilul avariat şi, la sfârşitul constatării, clientul primeşte (instant sau după ce este revizuit dosarul de compania de asigurări), informarea privind valoarea despăgubirii. După terminarea autoconstatării, compania de asigurări are acces imediat la informaţiile încărcate de asigurat sau păgubit“, explică specialiştii Audatex.

 

Aceeaşi firmă a venit şi cu un produs care permite păgubitului să urmărească, în timp real, stadiul dosarului său de daună. Și acest soft se află în faza de prezentare către asigurători, şi ar putea deveni operaţional foarte rapid. 

Denumită AudaWatch, apli­caţia permite stabilirea unor etape în care clientul primeşte informaţii în legătură cu dosarul de daună. Clientul va cunoaşte astfel momentele esenţiale, ca de exemplu când este introdus automobilul în service, când a fost finalizată reparaţia, când se intră în perioada de aşteptare pentru avizul de plată sau când poate fi livrată maşina. 

„Clientul accesează informările şi fotografiile în baza unui link primit pe email. Unitatea reparatoare încarcă informaţiile prin accesarea unei aplicaţii instalată pe telefonul mobil, disponibilă în Google Play şi AppStore. Procesul de încărcare a informaţiilor este simplu: pentru fiecare dosar de daună monitorizat prin AudaWatch se generează o fişă cu un QR code. Prin scanarea cu telefonul mobil, se deschide dosarul de daună şi se încarcă informarea sau fotografia. Informaţiile sunt trimise automat la adresa de email a clientului“, mai explică reprezentanţii Audatex.

Două aplicaţii care te păzesc de ţepe

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro