Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

IT & C

ANCOM: Telefonul achiziţionat fără abonament nu ar trebui codat în rețea. Cum procedezi pentru a-l debloca şi unde reclami

Autor: | | 0 Comentarii

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) informează utilizatorii că pot solicita deblocarea telefoanelor codate în rețea, la achiziționarea terminalului sau oricând după aceea, pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garanție al terminalului.

Condiţiile standard minime de deblocare a terminalelor codate în reţelele de comunicaţii mobile au fost stabilite printr-un Cod de conduită, adoptat de principalii operatori de telefonie mobilă din România. Acesta prevede că operatorii decodează gratuit terminalul achiziţionat doar în cazul în care acesta este cumpărat individual, fără servicii de comunicaţii electronice. 

Condiţii de deblocare

ANCOM precizează însă că în cazul telefoanelor achiziţionate împreună cu un serviciu de comunicaţii electronice, în cadrul unui pachet promoţional sau la un preţ preferenţial, decodarea presupune plata unui tarif pentru operaţiunea de deblocare, indiferent dacă are loc înainte sau după expirarea perioadei minime contractuale. Valoarea tarifului de decodare este stabilită de fiecare operator în parte. În aceste cazuri, contractele încheiate de operatori cu utilizatorii trebuie să conţină informaţii cu privire la faptul că telefonul este codat în reţea şi la condiţiile de deblocare a acestuia.  

Conform codului de conduită, deblocarea ar trebui să se realizeze în maxim 15 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării.

De asemenea, este specificat în cod faptul că operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depăşit durata medie de utilizare menţionată de producător în certificatul de garanţie. Deblocarea terminalelor mai vechi se poate realiza numai în măsura în care operatorii dispun de resursele tehnice necesare pentru a face acest lucru.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă telefonul cumpărat odată cu serviciul de telefonie este blocat în reţea şi nu există în contract nicio informaţie despre acest lucru, utilizatorii pot sesiza ANCOM.

Dacă furnizorul nu a respectat condiţiile de deblocare menţionate în contract, atunci utilizatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Deşi operatorii de reţele mobile şi-au asumat Codul de conduită, documentul nu are valoare de lege. Prin urmare, ANCOM nu poate sancţiona un furnizor pentru nerespectarea acestuia.

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro